نیوز سیتی!
17 مرداد 1402 - 11:54

درمان تبخال با محصول جدید یک شرکت دانش‌بنیان

محققان یک شرکت دانش‌بنیان موفق شدند با پژوهش و کشف خواص مؤثره گیاهان دارویی، پماد ضد تبخال را تولید و به بیماران کمک کنند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محققان یک شرکت دانش‌بنیان موفق شدند با پژوهش و کشف خواص مؤثره گیاهان دارویی، پماد ضد تبخال را تولید و به بیماران کمک کنند.

آذردخت خاکپور؛ مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان "دانا کاسیان لرستان" به بیان اهداف این مجموعه دانش‌بنیان پرداخت و گفت: تولید دارو، فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی، فرآورده‌های خوراکی و آشامیدنی براساس طب سنتی و یافته‌های علمی جدید از گیاهان و افزایش توجه به جنبه‌های کاربردی طرح‌ها از مهم‌ترین اهداف این شرکت دانش‌بنیان است.

این فعال حوزه پژوهش از محصول پماد ضد تبخال صورت و تناسلی (ژنیتال) به عنوان محصول دانش‌بنیان این مجموعه یاد کرد و ادامه داد: بیمارانی که دچار تبخال هستند در حال افزایش هستند و از آنجایی که این بیماری قابل درمان نیست این دارو می‌تواند برای بیماران مبتلا به منظور کنترل علائم و جلوگیری از پیشرفت و کاهش عوارض بسیار تأثیرگذار باشد.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان افزود: این محصول نمونه گیاهی و شیمیایی مشابه دارد ولی وجه تمایز آن با نمونه‌های مشابه در این است که مواد اولیه آن از داخل کشور تأمین می‌شود و مراحل تولید آن نیز در کشور خودمان است که این مهم نه تنها وابستگی در این زمینه به خارج از کشور را از بین برده منجر به اشتغالزایی در استان لرستان نیز شده است.

خاکپور در خصوص مزیت رقابتی این محصول نسبت به نمونه‌های خارجی گفت: این پماد نسبت به نمونه‌های خارجی آن بسیار ارزانتر است و پشتیبانی آن نیز بسیار راحت‌تر و در دسترس است، علاوه بر این کنترل خارش آن بهتر است از همین رو این محصول صادرات نیز دارد.

این فعال حوزه فناوری، با تأکید بر اینکه حمایت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منجر به رشد و رونق شرکت‌های دانش‌بنیان می‌شود، عنوان کرد: امیدواریم نظام جدید ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان و مزایای ایجاد شده در قانون جهش تولید دانش‌بنیان در شهرستان‌ها هماهنگ‌تر و بهتر اجرا شود تا شاهد رشد و رونق اقتصاد دانش‌بنیان بر مبنای مزایای سرزمینی باشیم.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1431993

مهمترین اخبار ایران و جهان: