نیوز سیتی!
01 مرداد 1402 - 16:26

۱۲۵ میلیارد ر یال کالای قاچاق در مازندران کشف شد

ساری- رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران از کشف بیش از ۱۲۵ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق و انبار احتکاری در سطح استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ محمد محمدپور گفت: به منظور برقراری نظم و امنیت عمومی و مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی، عملیات مبارزه با قاچاق کالا و ارز و مبارزه با جرایم اقتصادی با بکارگیری تیم‌های عملیاتی در سطح استان به اجرا در آمد.

وی با اشاره به اینکه این عملیات در راستای مطالبات مردمی و در حوزه‌های مختلف مأموریتی این پلیس به مدت ۴۸ ساعت به اجرا در آمد، افزود: یک انبار احتکار حاوی مقادیر زیادی لوازم خانگی در برندهای مختلف، تعداد ۱۱ دستگاه کولر گازی فاقد مدارک گمرکی، یک موتورسیکلت سنگین ۱۳۰۰cc هوندا مدلcb، ۳ تن و ۴۰۰ کیلو کود شیمیایی فاقد مجوز حمل و توزیع را کشف و ۱۲ هزار متر مربع از اراضی کشاورزی که به تصرف زمین خواران در آمده بود رها سازی و در اختیار بخش کشاورزی قرار گرفت.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران اظهار داشت: جمع ارزش ریالی اموال مکشوفه توسط کارشناسان در این طرح بالغ بر ۱۲۵ میلیارد و۶۸۰ میلیون ریال برآورد کردند و ۱۲ متهم با تشکیل پرونده به مراجع ذیصلاح معرفی شدند.

سرهنگ محمدپور با بیان اینکه اموال مکشوفه با هماهنگی قضائی به سازمان‌های مربوطه و جمع آوری و فروش اموال تملیکی تحویل شد از شهروندان خواست در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه قاچاق کالا در سطح خرد و کلان ازطریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند تا در کمترین زمان نسبت به دستگیری مجرمان اقدام شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1395493

مهمترین اخبار ایران و جهان: