نیوز سیتی!
01 مرداد 1402 - 19:28

صدور مجوز گمانه‌زنی برای تعیین عرصه و حریم تپه«عضیر» مهران

ایلام-مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام از صدور مجوز برنامه کاوش و گمانه‌زنی به‌منظور تعیین عرصه و پیشنهاد حریم تپه عضیر واقع در شهرستان مهران خبر داد.

به گزارش خبر نگار، فرزاد شریفی عصر یکشنبه با اعلام این خبر اظهار کرد: مجوز برنامه گمانه‌زنی به‌منظور تعیین عرصه و پیشنهاد حریم تپه عضیر واقع در شهرستان مهران توسط پژوهشگاه وزارت به‌منظور تکمیل مطالعات باستان‌شناسی این محدوده صادر شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام افزود: هدف از این برنامه پژوهشی بررسی و شناسایی، مستندسازی و مطالعه باستان‌شناسی تپه عضیر به مدت یک‌ماه از تاریخ ۳۰ تیر لغایت ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ به سرپرستی حجت دارابی و با نظارت افشین صیفی‌زاده رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مهران و هیئت همراه انجام می‌شود.

شریفی گفت: اعتبار مورد نیاز برای انجام برنامه گمانه‌زنی به منظور تعیین عرصه و حریم تپه عضیر از محل اعتبارات استانی تأمین شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام ادامه داد: تپه عضیر یکی از آثار ملی ثبت شده ایران در مهران و قدمت آن مربوط به اواخر دوران‌های تاریخی پس از اسلام است و در تاریخ ۱۰ مهر ۱۳۸۰ به شماره ثبت ۳۹۹۱ در مجموعه آثار تاریخی ایران ثبت شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1395849

مهمترین اخبار ایران و جهان: