نیوز سیتی!
01 مرداد 1402 - 11:07

۱۸۴ زندانی نیازمند به همت خیران در آذربایجان غربی آزاد شدند

ارومیه - رئیس‌کل دادگستری آذربایجان غربی با اشاره به آغاز پویش «به عشق حسین می‌بخشم» ویژه آزادی زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد گفت: از ابتدای امسال زمینه آزادی ۱۸۴ زندانی مالی فراهم شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دادگستری آذربایجان غربی، ناصر عتباتی در این زمینه افزود: از این تعداد، آزادی ۵۲ زندانی نیازمند جرایم غیرعمد در این جلسه مطرح و زمینه آزادی آنان فراهم شد.

وی اضافه کرد: همچنین از ابتدای امسال، ۱۳۲ زندانی باهمت و همدلی خیّران با پرداخت بیش از یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال و با مساعدت ویژه ستاد دیه از زندان آزاد شده‌اند.

عتباتی ادامه داد: کمک‌های خیّران در صندوق ستاد دیه به‌عنوان امانت تنها برای کمک به زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد بعد از انجام تحقیقات تکمیلی مددکاران اجتماعی و استعلام اعسار از شعبات تعلق می‌گیرد و این کمک‌ها به‌هیچ‌عنوان شامل حال زندانیان کلاهبردار یا کسانی که مخل جامعه و دارای سوابق هستند و همچنین برهم‌زنندگان امنیت مردم نخواهد بود.

رئیس‌کل دادگستری آذربایجان غربی به اجرای پویش سراسری «به عشق امام حسین می‌بخشم» ویژه ایام محرم تا اربعین حسینی (ع) اشاره کرد و گفت: سال‌های گذشته با اجرای این پویش شاهد برکات اثر حماسه خونین و درس‌آموز امام حسین (ع) بودیم و مردم مؤمن و انقلابی استان برای اعلام رضایت حتی در پرونده سنگین و اعلام بخشش محکومان قصاص در مورد زندانیانی که در سال‌های گذشته بر اثر اشتباه و عدم کنترل هیجان رفتاری و کنترل خشم به علت نداشتن مهارت‌های زندگی اجتماعی آثار معنوی زیادی ثبت کردند.

عتباتی اضافه کرد: به همت همکاران قضائی، شعبات حل اختلاف، مسئولان زندان، ستاد دیه، انجمن‌های حمایت زندانیان و خیّران به‌ویژه روحانیان، این طرح به‌صورت باشکوه در سراسر آذربایجان غربی باهدف جلب رضایت از شکات و اولیای دم در جهت ترویج سنت حسنه اسلامی صلح و سازش از اولین روز ماه محرم تا اربعین حسینی (ع) اجرا می‌شود.

پویش آزادی به عشق امام حسین (ع) می‌بخشم طبق سال‌های قبل از اول محرم تا اربعین حسینی (ع) در استان آذربایجان غربی اجرا می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1394493

مهمترین اخبار ایران و جهان: