نیوز سیتی!
24 مرداد 1402 - 11:45

مسئولیت اجتماعی در ارزش گذاری در دانشگاه‌ها مورد توجه باشد

اصفهان - رئیس دانشگاه اصفهان گفت: ضروری است که در ارزش‌گذاری افراد در دانشگاه‌ها به مسئولیت اجتماعی توجه شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین هرسیج پیش از ظهر سه‌شنبه در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه متأسفانه دانشگاه‌ها به ویژه در جهان سوم با مشکلاتی آغاز به کار کردند، اظهار داشت: دانشگاه‌ها متناسب با نیاز جامعه ایجاد نشد و در واقع نتوانست گره‌ی از مشکلات جامعه باز کند و نتیجه آن جمعیت فارغ‌التحصیلان بیکار فعلی است.

وی افزود: از سوی دیگر شاهد رشد دانشگاه‌ها در انواع و اقسام مختلف بودیم و امروز شاهد تبعات آن هستیم.

رئیس دانشگاه اصفهان ایجاد تحول در حوزه‌های مختلف آموزشی، پرورشی و دانشجویی را ضروری دانست و گفت: باید رویکرد دانشگاه‌ها متناسب با نیاز جامعه تعریف شود که البته این امر سخت است اما باید محقق شود.

وی تصریح کرد: پژوهش‌ها باید مأموریت محور باشد و تجاری سازی را از ایده تا ایجاد ثروت دنبال کند.

هرسیج با بیان اینکه غفلت در آموزش درست، جوانان و نوجوانان را به سمت الگوبرداری از فضای مجازی گرایش داد، افزود: باید در حوزه فرهنگی و تقویت هویت ملی و اسلامی ورود جدی داشته باشیم تا شاهد رفتارهای ناپخته از سوی جوانان نباشیم و باید احساس هویت را در جوانان ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اینکه ضعف است که چین قدرت اقتصادی برتر دنیا باشد و ما نتوانستیم با این کشور ارتباط علمی داشته باشیم، افزود: ما باید در ارتباط با کشورها تنوع ایجاد کنیم و از این رو همایش دیپلماسی ملل را برگزار کردیم.

راه‌اندازی دانشکده علوم و فنون در دانشگاه اصفهان

رئیس دانشگاه اصفهان با بیان اینکه راه‌اندازی دانشکده علوم و فنون راهبردی را در دانشگاه اصفهان راه‌اندازی خواهیم کرد، ادامه داد: این دانشکده می‌تواند برای ۲۰ ساله آینده کشور تأثیر بسزایی داشته باشد.

کاهش مشارکت سیاسی و اجتماعی در کشور

وی با بیان اینکه مشارکت اجتماعی و سیاسی در کشور کاهش یافته و این امر به دانشگاه‌ها نیز کشیده شده است، گفت: اکثر افرادی که امروز در دانشگاه‌ها هستند صرفاً فعالیت علمی دارند و مسئولیت اجتماعی نادیده گرفته می‌شود و ما باید از این پس در آئین نامه ارتقا برای مسئولیت اجتماعی ارزش‌گذاری شود.

هرسیج مشارکت اجتماعی را شاخص مهمی برای ارتقای شغلی در دانشگاه‌ها دانست و افزود: باید این امر در دستور کار همه دانشگاه‌ها قرار گیرد.

بیش‌از ۲۰۰ واحد دانشگاهی مازاد در اصفهان وجود دارد

وی ادامه داد: سیاست فعلی وزارت علوم تجمیع دانشگاه‌ها است، بیش‌از دو هزار دانشگاه مازاد در کشور داریم که بیش‌از ۲۰۰ واحد آن در اصفهان است و ما در اصفهان برخی از فضاهای آموزشی را تعطیل کرده‌ایم.

رئیس دانشگاه اصفهان با اشاره به اینکه قانون مشکل ندارد و اجرای آن دچار مشکل است، افزود: ما باید روند اجرای قانون را در ریل درست آن قرار دهیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1443249

مهمترین اخبار ایران و جهان: