نیوز سیتی!
23 مرداد 1402 - 21:50

ظرفیت خیرین در توسعه زیرساخت‌های سلامت استان بوشهر استفاده می‌شود

بوشهر- مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر گفت: ظرفیت خیرین در توسعه زیرساخت‌های سلامت استان بوشهر استفاده می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید عباس موسوی نژاد عصر دوشنبه در بازدید از ساختمان مرکز پیشگیری تشخیص زود هنگام سرطان و بیماری‌های غیر واگیر در بوشهر، اظهار داشت: سازمان‌های مردم نهاد نقش بسیار سازنده و مهمی در پیشرفت کشور دارند و به عنوان یاری‌گران دولت می‌توانند زمینه پیشرفت و آبادانی استان را فراهم سازند.

وی یادآور شد: با توجه به اهمیت پیشگیری و کاهش ابتلاء به سرطان و همچنین تشخیص به موقع، لزوم ایجاد این مرکز در استان بسیاری ضروری و از عزیمت هم‌استانی‌ها به استان‌های همجوار جلوگیری به عمل می‌آورد.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر اضافه کرد: ساختمان این مرکز توسط خیرین و با همکاری انجمن حمایت از بیماران سرطانی جوانه سبز در مرکز استان بنا نهاده شده است.

موسوی نژاد با اشاره به شرایط خاص این بیماران تصریح کرد: مبتلایان به بیماری‌های خاص با توجه به شرایط سخت جسمانی، با حمایت اجتماعی می‌توانند در برابر بیماری مقاومت بیشتری نشان دهند و در واقع میزان تاب آوری و توانایی سازگاری با حمایت اجتماعی از افراد افزایش خواهد یافت و این مرکز کمک بسیاری خوبی برای بیماران در استان است.

وی با اشاره به مسئولیت اجتماعی سازمان‌های مردم نهاد ابراز داشت: داوطلبان عرصه سلامت و نیک مرام در استان ما بسیار هستند که با مشارکت‌های مردمی در قالب سازمان‌های مردم نهاد می‌توان از این ظرفیت و سرمایه اجتماعی بهره برد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1442549

مهمترین اخبار ایران و جهان: