نیوز سیتی!
21 مرداد 1402 - 09:42

انتقال و تعمیق فرهنگ جهاد مهمترین هدف هفته دفاع مقدس است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان گفت: امسال مهمترین هدف گرامیداشت چهل و سومین سالگرد هفته دفاع مقدس گسترش، انتقال و تعمیق فرهنگ جهاد و شهادت به نسل حال و علاقمندان به فرهنگ متعالی شهادت است.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سید شمس‌الدین موسوی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان در جلسه ستاد گرامیداشت مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت ۱۴۰۲ ضمن گرامیداشت ۲۶ مردادماه سالروز ورود آزادگان به میهن با بیان اینکه جنگ را نمی‌شود از کلیپ‌هایی که در فضای مجازی و یا از طریق تلویزیون منتشر می‌شود درک کرد، اظهار داشت: باید حقانیت جنگ را فهمید و به آن پی برد.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با بیان اینکه چیزهای که در مورد جنگ می‌بینیم و می‌شنویم  خیلی متفاوت است، تصریح کرد: باغ موزه دفاع مقدس با ۲۲ هکتار و با زیر بنای ۵ هزار متر در سه طبقه در حال ساخت است که امیدواریم با تکمیل این پروژه که به آیینه تمام نمای ۳۵۳۵ شهید و۷۰ هزار  ایثارگر این استان تبدیل می‌شود، به نتیجه برسانیم.
وی با تاکید بر اینکه از دستگاه‌ها فرهنگی به ویژه دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش خواستاریم در کمک به تبیین دفاع مقدس برای نسل جوان اهتمام کنند، افزود: امسال روسیه چگونگی جنگ با اوکراین را در دروس اصلی کتاب‌های دانش‌آموزان در مدارس خود قرار داده است که این موضوع باید مورد توجه مسوولان ما هم قرار بگیرد.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با اشاره به اینکه جهاد تبیین می‌تواند حلال خیلی از مشکلات باشد، افزود: امسال مهمترین هدف گرامیداشت چهل و سومین سالگرد هفته دفاع مقدس گسترش، انتقال و تعمیق فرهنگ جهاد و شهادت به نسل حال و علاقمندان به فرهنگ متعالی شهادت است.
وی ادامه داد: تبیین قدرت دفاعی و وحدت نیروهای مسلح و بسیج مردمی، تبیین نقش هدایت و  فرماندهی الهی ولایت فقیه در استمرار حیات معنوی کشور، تبیین نقش حماسی و وحدت همه اقشار و... از مهمترین راهبردهای هفته دفاع مقدس است.
موسوی ضمن تشریح برنامه‌های عمومی و مشترک هفته دفاع مقدس گفت: برگزاری رژه نیروهای مسلح همزمان با تهران، تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس در سراسر کشور و ... از جمله برنامه‌های مشترک و عمومی است.
پایان پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1437693

مهمترین اخبار ایران و جهان: