نیوز سیتی!
20 مرداد 1402 - 15:58

مسئله‌ «ته لنجی» حل شود/ لزوم برخورد با ترک‌فعل‌ها

بوشهر- امام جمعه اهرم گفت: علی‌رغم وعده‌های مسئولان مختلف، موضوع ته‌لنجی همچنان حل نشده است که باید برای آن چاره‌اندیشی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حبیب پهلو زاده در خطبه‌های نماز جمعه اهرم با اشاره به ۲۵ محرم الحرام شهادت امام سجاد علیه السلام اظهار داشت: بیشترین بی تقوایی خواص و عوام در طول تاریخ در غصب جایگاه امامت و ولایت صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه مهمترین مقابله انبیا و ائمه علیهم السلام و فقها مقابله با طاغوت زمان خود بوده است ادامه داد: طاغوت‌ها سعی و تلاششان برای فاسد کردن حرث و نسل بوده و هست.

امام جمعه اهرم افزود: بعد از برگشت امام سجاد علیه السلام به مدینه به امام سجاد عرض می‌کنند که نباید می‌رفتید به کربلا و دیدید که چه بر سر شما و اهل بیت آمد. امام سجاد علیه السلام فرمودند که فکر کن اگر نمی‌رفتیم چه می‌شد؛ به فرموده امام حسین علیه السلام می‌شد «و علی الاسلام السلام». یعنی فاتحه اسلام خوانده می‌شد.

پهلوزاده بیان کرد: در دوران ما هم برای جوانان اگر شبهه می‌کنند و می‌گویند چرا شما این همه پافشاری می‌کنید بر بنیادگرایی و تا کی می‌خواهید بر این اصول باقی بمانید؟ تا کی می‌خواهید دم از انقلاب اسلامی بزنید؟ ما هم در پاسخ، جواب امام سجاد علیه السلام را تکرار می‌کنیم و می‌گوئیم اگر مقاومت نمی‌کردیم چه می‌شد.

وی خاطرنشان کرد: هشت سال مقاومت کردیم و صدها هزار شهید و جانباز و ایثارگر و ده‌ها هزار آزاده تقدیم این انقلاب شد؛ اگر در مقابل رژیم بعث کوتاه می‌آمدیم، در مقابل شبیخون فرهنگی و ناتوی فرهنگی کوتاه می‌آمدیم، اگر در برابر این فتنه گران کوتاه می‌آمدیم نه انسانیتی و نه دینی و نه مملکتی، چیزی باقی نمی‌ماند.

امام جمعه اهرم یادآور شد: باید بدانیم حصار محکم ولایت فقیه آخرین حصار امنی است که بشر قبل از ظهور به آن پناه می‌برد. امام خمینی فرمودند: «پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد»

وی با گرامیداشت سالروز ورود آزادگان افزود: اسرا با مقاومت و تحمل اسارت نشان دادند که در مسیر حضرت زینب و امام سجاد و کربلا هستند. هر کدام از اسرا در مدت اسارت و تحمل شکنجه‌ها به انسان‌های کاملی تبدیل شدند که بهترین ره آورد اسارت است.

پهلوزاده اضافه کرد: تجربه‌ها و خاطرات آزادگان بهترین هدیه و بهترین دستاورد اسارت آنها است که باید برای دانش آموزان و نسل جوان امروز بازگو شود تا بدانند آرامش و امنیتی که دارند به راحتی به دست نیامده است.

وی بیان کرد: این امنیت با فدا شدن صدها هزار شهید و جانبازی و ایثارگری و اسارت جوانان اول انقلاب بود و در گام دوم نیز لازم است این تجارب و این ارزش‌ها برای نسل نو بازگو شود تا قدر و ارزش کشور و انقلاب و نظام اسلامی را بدانند.

امام جمعه اهرم با اشاره به لزوم حل مسئله «ته لنجی» بیان کرد: هم دولت و هم مجلس نسبت به این موضوع کار کارشناسی انجام داده اند اما نتیجه‌ای حاصل نشده است. مسئله تأخیر افتادن سفر اول لنج‌داران هم مزید بر علت است.

وی تصریح کرد: مسئولان استان باید پاسخ مردم را بدهند و دولت باید اعلام کنند کی می‌خواهند مسئله ته لنجی را برای همیشه حل کند. ترک فعلی که چند دهه است هم بازاریان و هم جابجا کنندگان کالاهای ته لنجی به خاطر نبود قانونِ مشخص گرفتار دستگاه‌های انتظامی و قضائی هستند.

وی خطاب به مسئولان تصریح کرد: تا کی مردم مرزنشین باید تحقیر شوند و تا کی باید چوب ترک فعل مسئولان بر سر مرزنشینان باشد. نه یک پرونده و نه ۱۰۰ پرونده بلکه هزاران پرونده به خاطر اهمال کاری مسئولان در عدم شفاف سازی قانون ته لنجی تشکیل شده است.

امام جمعه اهرم با اشاره به مسئله پرداخت تسهیلات به کشاورزان بعد از یک سال پیگیری افزود: درخواست کشاورزان از نماینده مجلس و مسئولان این است که بخشی از این تسهیلات به صورت بلاعوض پرداخت شود تا کمکی به کشاورزان باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1437005

مهمترین اخبار ایران و جهان: