نیوز سیتی!
21 مرداد 1402 - 06:20

حمایت از صنایع کوچک مورد تأکید رهبرانقلاب است

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی هرمزگان گفت: تاکید مقام معظم رهبری بر تولید و فعال سازی و تقویت بنگاه ها و صنایع کوچک جهت افزایش اشتغال است.

به گزارش خبرگزاری فارس از میناب، سید امیر امیری زاد مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی هرمزگان امروز در سفر به میناب با اشاره به روز حمایت از صنایع کوچک و تاکید مقام معظم رهبری بر تولید و فعال سازی و تقویت بنگاه ها و صنایع کوچک جهت افزایش اشتغال، اظهار کرد: دولت در این زمینه موظف است زمینه سازی و نوساخت را فراهم سازد و از بنگاه های کوچک که توسط مردم شکل می گیرد، حمایت کند.

وی اضافه کرد: حمایت از سرمایه گذاری و توجه به آن نیز یکی از مسئولیت های دولت است.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی هرمزگان گفت: در استان 25 شهرک و ناحیه وجود دارد که تعداد 7 ناحیه صنعتی جدید در حال آماده سازی برای استقرار صنایع کوچک است.

وی افزود: در این ۲۵ ناحیه و شهرک صنعتی تعداد، هزار و 284 طرح صنعتی مستقر هستند که تعداد 485 طرح به بهره برداری رسیده است که اشتغال 7هزارو 200نفر را ایجاد کرده است.

امیری زاد اضافه کرد: با به بهره برداری رسیدن مابقی طرح های صنعتی اشتغال 16هزار نفر در شهرک های صنعتی امکان پذیر خواهد شد.

وی گفت: در شهرستان میناب سه شهرک به بهره برداری رسیده است و یک شهرک در حال ساخت در منطقه هشتبندی است.

امیری زاد با بیان اینکه در شهرستان میناب تا کنون 149 طرح در شهرک ها مستقر شده اند‌ که از این تعداد 43طرح به بهره برداری رسیده اند‌ که اشتغالی برابر 900 نفر را شامل می شود، تصریح کرد: با به بهره برداری رسیدن دیگر طرحها اشتغال 2100 نفری ایجاد خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی هرمزگان گفت: با توجه به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر خنثی سازی تحریم‌ها و راهکار مقابله آن می توان گفت که مسیر مقابله با آن ایجاد تولید در زمینه های مختلف است.

وی اضافه کرد: افزایش تولید ناخالص داخلی می تواند فشار های اقتصادی بر کشور را کاهش دهد.

امیری زاد گفت: مزیت ایجاد صنایع کوچک سرعت در راه اندازی و به بهره برداری رسیدن آن است و نسبت سرانه ایجاد هر شغل در صنایع کوچک و متوسط بسیار پایین تر از سرانه ایجاد شغل در صنایع بزرگ است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1437449

مهمترین اخبار ایران و جهان: