نیوز سیتی!
04 مرداد 1402 - 13:11

مسیر حرکت هیئت های بیرجند در عاشورا/ برگزاری نماز جمعه در قتلگاه

بیرجند- رئیس شورای هیئت های مذهبی بیرجند با اشاره به مسیرهای حرکت هیئت ها در روز عاشورا گفت: نماز جمعه عاشورایی در محل تجمع هیئت ها برگزار می شود.

غلامرضا عباسی مقدم در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: هیئت‌های مذهبی شهرستان بیرجند در روز عاشورا از چند مسیر به سمت قتلگاه بیرجند حرکت خواهند کرد تا به صورت تجمیعی در محل به عزاداری بپردازند.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی بیرجند بیان کرد: مسیر میدان امام (ره) به سمت میدان امام حسین (ع) - به سمت قتلگاه، مسیر میدان شهدا به سمت خیابان شهید منتظری- میدان امام حسین (ع) و قتلگاه، مسیر خیابان انقلاب، میدان امام حسین (ع) و قتلگاه مسیرهای حرکت هیئت‌های عزاداری شهرستان بیرجند است.

عباسی مقدم گفت: هیئت‌های شمال شهر نیز می‌توانند از مسیر بلوار موسی بن جعفر (ع) به سمت قتلگاه حرکت کنند.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه امسال روز عاشورا مصادف با جمعه شده است در محل تجمع هیئت‌ها در قتلگاه نماز عبادی- سیاسی جمعه برگزار می‌شود و یک نماز جمعه عاشورایی خواهیم داشت.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی شهرستان بیرجند بیان کرد: از هیئت‌هایی که دیرتر به محل برگزاری نماز جمعه می رسند درخواست داریم در نزدیکی میدان قتلگاه به احترام نماز از طبل و سنج استفاده نکرده و عزاداری را به بعد از نماز موکول کنند.

عباسی مقدم افزود: همچنین هیئت حسینی در خیابان انقلاب، هیئت ابوالفضلی در سه راه اسدی و مکتب نرجس (ع) ویژه برنامه‌ای برای بانوان زینبی شهرستان بیرجند دارند که از خانم‌های بزرگوار درخواست داریم از این مراسم‌ها استفاده کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1405093

مهمترین اخبار ایران و جهان: