نیوز سیتی!
03 مرداد 1402 - 11:45

پیگیری مشکلات مردم دغدغه همیشگی ائمه جمعه است

بوشهر- امام جمعه دیر با بیان اینکه ما در طول هفته پذیرای مردم و ارباب رجوع هستیم، گفت: پیگیری مسائل و مشکلات مردم همواره دغدغه ائمه جمعه است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدعلی حسینی صبح سه شنبه به مناسبت پنجم مردادماه سالروز اقامه اولین نمازجمعه در جمهوری اسلامی در نشست با خبرنگاران و اصحاب رسانه با محکوم کردن اهانت به قرآن کریم در کشور سوئد، اظهار داشت: واقعه تلخ اهانت به قرآن کریم مایه جریحه دار شدن احساسات پاک امت اسلامی شد.

امام جمعه دیر با تاکید بر لزوم برخورد با اهانت کنندگان به مقدسات امت اسلامی، افزود: دولت سوئد باید به مسئولیت خود در قبال این هتک حرمت عمل کند و اگر فرد مُجرم را به دستگاه قضائی کشورهای مسلمان تحویل ندهد، شریک جُرم است و امت اسلامی در مقابل او خواهند ایستاد.

وی، نمازجمعه را از برکات و دستاوردهای انقلاب اسلامی برشمرد و بیان کرد: آمیختگی معنویت و سیاست یکی از ویژگی‌های نمازجمعه است و این فریضه الهی یکی از مهم‌ترین حلقه‌های قدرت نرم نظام اسلامی است.

حسینی یکی از فلسفه‌های بزرگداشت پنجم مردادماه را تبیین هویت نمازجمعه دانست و اضافه کرد: نماز جمعه مظهر و تضمین کننده وحدت امت اسلامی و نشانه و نمایش اقتدار نظام اسلامی است.

امام جمعه دیر با بیان اینکه نمازجمعه پیوند امت با امامت است، خاطرنشان کرد: پیام نمازجمعه برای دشمن این است که ملت با وحدت و پشتیبانی از ولی امر جامعه در مقابل شما ایستاده است.

وی ادامه داد: دشمن کارکردها و تأثیرگذاری نمازجمعه در نظام اسلامی و جامعه را می‌داند و به همین دلیل از ابتدای انقلاب تاکنون نسبت به این فریضه الهی و ائمه جمعه هجمه می‌کند.

حسینی با اشاره به اینکه نمازجمعه پایگاه ارتقای آگاهی و بصیرت سیاسی جامعه است، بیان کرد: امام جمعه به نوعی نقش سخنگوی انقلاب را دارد و علاوه بر تشریح مبانی و اصول انقلاب به شبهات دشمنان و مغرضان پاسخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه یکی از جاهایی که فرهنگ سازی می‌کند، نمازجمعه است، عنوان کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، مسائل فرهنگی و بهداشتی، تقویت بنیه اعتقادی و اخلاقی جامعه، دفاع از مظلومین، بیان مواضع نظام، رهبری و … برخی از کارکردهای نمازجمعه است.

امام جمعه دیر با اشاره به مصادف شدن روز عاشورا با جمعه، گفت: امسال نماز ظهر عاشورا و نمازجمعه با حضور هیئت‌های عزاداری و عزاداران حسینی در مصلای شهدای محراب دیر برگزار می‌شود که انتظار است خبرنگاران در این زمینه اطلاع رسانی کنند.

حسینی تاکید کرد: هدف از بزرگداشت پنجم مردادماه جریان سازی پیرامون ارتقا هویت نمازجمعه، تبیین اهداف و کارکردهای بصیرتی و عرفانی و حماسی نمازجمعه در انطباق با وقایع عاشورا و ارتقا ظرفیت هدایتگری نمازجمعه است.

وی با اعلام اینکه نمازجمعه علاوه بر اینکه تریبون نظام اسلامی است اما در حقیقت صدای بلند مردم هم هست، گفت: یکی از مسائلی که دغدغه هفتگی ائمه جمعه است، رسیدگی به مشکلات و مسائل مربوط به رفاه و آسایش مردم است.

امام جمعه دیر با تاکید بر اینکه ما در طول هفته پذیرای مردم و ارباب رجوع هستیم و مسائل و مشکلات مردم را پیگیری می‌کنیم، تصریح کرد: بعضی از مسائل و مشکلات مردم در تریبون نمازجمعه مطرح و منعکس می‌شود و بعضی دیگر نیز از طریق مسئولین شهرستان و استان پیگیری می‌کنیم.

وی با بیان اینکه همیشه در مسائل فرهنگی، آموزشی، ورزشی و… پیش قدم و پیگیر بوده‌ایم، یادآور شد: مسائل و مشکلات حوزه بهداشت و درمان مانند کمبودهای بیمارستان، مسائل حوزه آب، مشکلات زمین‌های واگذار شده به مردم در محله خورخندل و خانه‌های در حریم دریا و … از جمله مواردی است که در خطبه‌ها مطرح کرده‌ایم.

حسینی بیان داشت: فعالیت ستاد نمازجمعه نباید تنها منحصر به روز جمعه باشد بلکه بلافاصله بعد از پایان نمازجمعه باید برای هفته آینده برنامه ریزی و از روش‌های مختلف برای جذب نوجوانان و جوانان به نمازجمعه تلاش شود.

وی، یاد آیت الله طالقانی و ائمه جمعه فقید دیر و اعضای متوفی ستاد نمازجمعه را گرامی داشت و از تلاش‌های اعضای ستاد نمازجمعه و همکاری دستگاه‌های مختلف با نهاد امامت جمعه دیر قدردانی کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1400693

مهمترین اخبار ایران و جهان: