نیوز سیتی!
11 مرداد 1402 - 14:52

جنگ جورجیا ملونی با فقرای ایتالیا

نخست وزیر ایتالیا اخیرا با در دستورکار قرار دادن طرح کاهش و یا قطع مزایای اجتماعی برای بسیاری شهروندان کم درآمد ایتالیایی، جنگی را با فقرا در این کشور به راه انداخته است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه "تاگس سایتونگ" در مطلبی نوشت: در آینده، صدها هزار نفر در ایتالیا هیچ درآمدی نخواهند داشت و نمی‌دانند چگونه کرایه یا قبض برق را بپردازند و در عین حال می‌دانند که فقط اگر به مکان های معروف به کاریتاس یا نهادهای کمکی بروند غذا روی میز دارند، زیرا دولت جورجیا ملونی عمدا آنها را از امرار معاش محروم کرد.

بر اساس تصمیمات اتخاذ شده طرح امنیت اولیه از ماه اوت با شرایط سخت‌تر مرتبط استو شامل حال شهروندان کم تری می شود. از مبل بلند شو!» فریاد جنگی احزاب راست ایتالیایی در مبارزات انتخاباتی گذشته بود - و ملونی حالا به وعده وحشیانه مبارزات انتخاباتی خود عمل کرد.

نویسنده در بخش دیگری نوشت که دولت ملونی جنگ با فقرا را دوست دارد. در حوزه انتخابیه ملونی، لفاظی‌ها علیه افراد بسیار فقیری که گفته می‌شود روی مبل لمیده‌اند، فراگیر شده است.

حزب پسا فاشیست برادران ایتالیای ملونی و لگای متئو سالوینی به سنتی تکیه می کنند که می خواهد در وهله اول مزایای دولتی را برای ایتالیایی ها در نظر بگیرد و مهاجران را فقط انگل می بیند. ثانیاً، آنها نسبت به مردم کم درآمد و به زعم آن ها تنبل بی درآمد کینه دارند. از سوی دیگر، جناح راست پوپولیست نسبت به کسانی که از پرداخت مالیات فرار می کنند ابراز درک می کنند و به آن ها تخفیف های مالیاتی سخاوتمندانه داده می شود. آنچه ملونی دنبال می کند برنامه ای است که به همان اندازه ساده و خطی است یعنی از فقرا بگیر و به ثروتمندان بده.

دولت ایتالیا می‌خواهد طرح موسوم به مزایای شهروندی را برای بسیاری از ایتالیایی‌ها قطع کند که این مسئله موجب خشم بسیاری از شهروندان بخصوص در جنوب این کشور شده و اعتراضاتی را به همراه داشته است.

بر اساس تصمیمات اتخاذ شده حدود 170هزار خانواده دیگر از ماه اوت مزایای شهروندی دریافت نخواهند کرد. دلیل آن الزامات سختگیرانه برای به دست آوردن حداقل درآمد است که توسط دولت با رهبری جورجیا ملونی، نخست وزیر این کشور اعمال شده است.

بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در آینده، تنها خانوارهایی با اعضای معلول یا زیر سن قانونی یا سالمندان بالای 65 سال درآمد پایه دریافت خواهند کرد. به گفته منابع دولتی، بین ماه اوت و سپتامبر، مزایای 80000 خانواده دیگر احتمالاً به حالت تعلیق در خواهد آمد.

طبق گزارش موسسه مشاوره Censis، در سال 2021، بیش از 1.9 میلیون خانوار در ایتالیا یا 7.5 درصد از کل خانوارها در فقر زندگی می کردند. در مجموع 5.6 میلیون نفر یا 9.4 درصد از جمعیت تحت تأثیر این شرایط قرار گرفتند - و بنابراین 1 میلیون بیشتر از سال 2019. بر این اساس 44 درصد از آن ها در جنوب ایتالیا یا در جزایر زندگی می کنند. تورم بالا که به ویژه در ایتالیا باعث افزایش شدید قیمت مواد غذایی شد، وضعیت را در سال گذشته بدتر کرد.

اخیراً طرح درآمد پایه ("Reddito di Cittadinanza") که توسط دولت نخست وزیر جوزپه کونته در سال 2019 معرفی شد شامل یارانه ای تا سقف 780 یورو در ماه برای یک فرد مجرد و یک خانواده چهار نفره 1330 یورو بود. البته برخی اقتصاد دانان معتقدند درآمد شهروندی به این معناست که افراد بیکار به دنبال شغل نمی گردند. این در حالی است که کمبود شدید پرسنل در بسیاری از بخش‌های اقتصادی، به ویژه در بخش غذا و گردشگری وجود دارد.

دولت ملونی می خواهد تعداد ذینفعان این طرح را تا حدود 40 درصد ظرف چند سال کاهش دهد. قرار است هزینه سال گذشته برای درآمد بیش از هشت میلیارد یورویی شهروندان سه میلیارد یورو کاهش یابد. دریافت کنندگان این طرح رفاهی در صورت رد پیشنهاد کاری که حداقل 60 درصد از یک شغل تمام وقت است و حداقل دستمزد مورد توافق جمعی را پرداخت می کند، مزایای خود را از دست می دهند.

کاهش کمک های اجتماعی اخیرا باعث اعتراض در جنوب ایتالیا شد. صدها نفر از مردمی که از طریق پیامک از توقف پرداخت حداقل درآمد مطلع شده بودند، به مقر مؤسسه رفاهی INPS در ناپل هجوم بردند و سعی کردند از شرایط جدید و سختگیرانه برای دریافت مزایای شهروندی مطلع شوند. ناپل شهری است که بیشترین دریافت کننده درآمد شهروندان را دارد. سیاستمداران مخالف نسبت به خطر انفجار یک "بمب اجتماعی" در جنوب ایتالیا هشدار دادند. شهرداران نگران در منطقه کالابریا در جنوب ایتالیا از دولت خواستند درآمد شهروندان را کاهش ندهد و این یارانه ها را قطع نکند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1423449

مهمترین اخبار ایران و جهان: