نیوز سیتی!
23 مرداد 1402 - 15:25

امکانات شبکه بانکی با میزان جمعیت قم متناسب نیست

قم- دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان قم یکی از چالش‌های سیستم بانکی در قم را حجم زیاد کار و عدم تناسب با میزان جمعیت این استان برشمرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید رسول میرخلفی ظهر دوشنبه در دیدار با مدیر خبرگزاری مهر استان قم با تبریک ۱۷ مردادماه روز خبرنگار اظهار داشت: خبرنگاری، حرفه ای حساس و دقیق است و خبرنگاران در راستای آگاهی بخشی به جامعه با رویکرد حفظ امانت داری رسالت خود را انجام می‌دهند.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان قم بیان داشت: بسیاری از امور کشور نیازمند اطلاع رسانی به موقع است و بدون همراهی و نقش آفرینی خبرنگاران و اصحاب رسانه در جهت اطلاع رسانی، نمی‌توان روند مطلوبی از اجرای فرآیندها را انتظار داشت.

میرخلفی بیان داشت: بانک‌ها نقش اساسی و محوری در جهاد اقتصادی بر عهده دارند و این در شرایطی است که امروز با هجمه‌های گوناگونی از سوی دشمنان به خصوص در عرصه اقتصاد مواجه هستیم.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان قم با بیان اینکه از ۲۶ بانک فعال استان ۱۶ بانک عضو این کمیسیون هستند، اظهار کرد: بیش از ۶۰ درصد منابع مالی در اختیار بانک‌های عضو کمیسیون هماهنگی بانک‌های قم است و هم اکنون شبکه بانکی استان قم در ۲۵۳ شعبه با ۳ هزار و ۵۰ نفر به شهروندان قمی ارائه خدمات دارد.

وی گفت: بانک ملی و دیگر بانک‌های استان قم در بخش‌های پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج، ودیعه مسکن، طرح جوانی جمعیت، پرداخت تسهیلات اشتغالزایی، طرح نهضت ملی مسکن و اجرای مصوبات سفر رئیس جمهور به قم در ارائه خدمات بانکی، کاهش مطالبات معوق و همچنین یاری رساندن به طرح‌های نیمه تمام عملکرد خوبی داشتند.

برخی از بانک‌های خصوصی در زمینه مصارف اعتبارات در داخل استان قم، همراهی لازم را ندارند

میرخلفی عنوان داشت: برخی از بانک‌های خصوصی در زمینه مصارف اعتبارات در داخل استان قم، همراهی لازم را ندارند که در این راستا جلسات مختلفی با آنان برگزار شده و استاندار قم نیز تاکید کرد این بانک‌ها عضو کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان قم شوند و انتظار می‌رود بانک‌های خصوصی به تکالیف ابلاغی بانک مرکزی عمل کنند.

رئیس اداره امور شعب بانک ملی استان قم یکی از چالش‌های سیستم بانکی در استان قم را حجم زیاد کار برشمرد و ابراز داشت: استان قم دارای حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت است که در حال حاضر، امکانات شبکه بانکی بیش از ظرفیت جمعیت موجود است و این در حالی است که با شرایط یکسان در مقایسه با استان‌های مشابه، خدمات بیشتری از سوی بانک‌های استان به شهروندان قمی ارائه می‌شود و در این راستا نیازمند بازنگری در تعداد شعب و نیروی انسانی شبکه بانکی استان قم هستیم.

میرخلفی ابراز داشت: استان قم ظرفیت‌های خوبی در راستای بهره مندی از سامانه‌های نوین بانکی دارد و تمامی بانک‌ها از جمله بانکی ملی ایران در قم به دنبال ارائه حداکثری خدمات به صورت غیر حضوری و در بستر الکترونیک هستند که این امر موجب کاهش ترددها و هزینه و ارائه بهتر خدمات به شهروندان خواهد شد و در این راستا تلاش می‌شود تا کلیه تسهیلات نیز به این روش ارائه شود و افتتاح حساب‌ها نیز بدون نیاز به مراجعه حضوری صورت گیرد.

وی افزود: برای استفاده حداکثری جامعه از خدمات و بانکداری الکترونیک، نیازمند فرهنگ سازی هستیم که در این زمینه رسانه‌ها می‌توانند نقش آفرین باشند.

مدیر خبرگزاری مهر استان قم نیز در این دیدار اظهار داشت: فعالیت‌های شبکه بانکی در استان قم گسترده است و اقدامات خوبی در زمینه ارائه تسهیلات خرد و کلان صورت گرفته، اما به نظر می‌رسد اطلاع رسانی‌ها مناسب و کافی نبوده است.

مهدی بخشی افزود: برخی از بانک‌ها گر چه مطرح می‌کنند که خدمات آنان به صورت الکترونیکی است، اما گاهاً چرخه‌ای که برای این امر در نظر گرفته شده کامل نیست و شهروندان با مشکلاتی مواجه می‌شوند که انتظار می‌رود این فرآیندها رضایت حداکثری شهروندان را جلب کند و آسیب‌ها و مشکلات این حوزه برطرف شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1441949

مهمترین اخبار ایران و جهان: