نیوز سیتی!
18 مرداد 1402 - 22:59

بیماری‌های صعب العلاج محصول تغییر سبک زندگی است

اردبیل- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: بیماری‌های نوپدید و صعب العلاج به ویژه دیابت محصول سبک زندگی مدرنی است که ما امروز آن را تجربه می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا قاسمیان عصر چهارشنبه در کنگره ملی دیابت که با محوریت پیشگیری و درمان در اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: تغییر سبک زندگی مشکلاتی جدی در حوزه بهداشت و سلامت فردی و اجتماعی به وجود آورده که ضرورت دارد با تغییر نوع نگرش و طرز اندیشیدن اختلالات جسمی، فکری، روحی و روانی را کاهش دهیم.

وی موضوع آموزش و ارتقای مهارت سواد زندگی را یادآور شد و بیان کرد: گسترش امکانات و تنوع غذاهای فست فودی که به نوعی تنبلی را در جامعه رقم زده است به تشدید بیماری‌ها منجر شده و بهتر است با راهکارهای پیشگیرانه و استفاده از داروهای گیاهی با تجویزی درست و واقعی جلوی این بیماری‌ها و ناهنجاری‌ها را بگیریم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل بیان کرد: در حوزه سلامت آمارها و تحلیل‌های واقع بینانه نشان می‌دهد که ما باید واقع بینانه با پدیدهای جدید برخورد کنیم و به دور از عقب نشینی از مواضع صحیح و درست مرحله به مرحله پیش آگاهی مردم و رویکرد پیشگیرانه را ترویج و توسعه دهیم.

قاسمیان افزود: اصلاح سبک زندگی با روش‌های تدریجی امکانپذیر است و در بیماری دیابت افراد مبتلا باید آگاهانه مسیر اصلاح در فرآیند زندگی و راهکارهای پیشگیرانه را مدنظر قرار دهند تا شاهد ارتقای سلامت این افراد باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر در این کنگره که به همت دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود اساتید و متخصصان این حوزه دیدگاه‌های خود را مطرح کرده و مقالاتی نیز با حضور دانشگاهیان رشته‌های پزشکی از سراسر کشور در مدت دو روز ارائه شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1434793

مهمترین اخبار ایران و جهان: