نیوز سیتی!
19 مرداد 1402 - 15:20

کاهش 21 درصدی طلاق در استان زنجان

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان با اشاره به اینکه آمار ولادت در چهار ماهه نخست سال‌جاری با ۵.۷ درصد نسبت به سال گذشته کاهشی بوده است، گفت: طی این مدت آمار ازدواج نیز با ۱۲.۷ درصد و طلاق با ۲۱.۳ درصد هر دو با کاهش همراه شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مهدی ژاله‌چیان، مدیرکل ثبت احوال استان زنجان در جلسه کارگروه فرهنگی، اجتماعی، بانوان و خانواده استان زنجان با بیان اینکه استان زنجان نیز سالانه با یک درصد رشد جمعیتی مواجه بوده است، اظهار داشت: استان زنجان در بحث رشد جمعیتی در رتبه ۲۳ کشوری قرار دارد.

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان با بیان اینکه آمار بالای ۶۵ سال در استان زنجان معادل ۶.۹ درصد است و در این راستا نسبت به سایر استان‌ها بالاست، گفت: بعد خانوار در استان زنجان در سال ۹۵ در حدود ۳.۳ درصد بوده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه آمار ولادت در چهار ماهه نخست سال‌جاری با ۵.۷ درصد نسبت به سال گذشته کاهشی بوده است، افزود: آمار ازدواج نیز با ۱۲.۷ درصد و طلاق با ۲۱.۳ درصد هر دو با کاهش همراه شده است.

ژاله‌چیان در خصوص نرخ ولادت استان زنجان در سال ۱۴۰۱ که در رتبه ۱۶ قرار داشت، گفت: تقریبا سالانه با کاهش رشد جمعیت مواجه بودیم.

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان گفت: در تمام سال‌ها در استان با کاهش آمار ازدواج مواجه بودیم جز در سال ۹۹ و ۱۴۰۰ که ازدواج افزایش یافته است.

پایان پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1435793

مهمترین اخبار ایران و جهان: