نیوز سیتی!
19 مرداد 1402 - 17:48

بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان زکات در خراسان رضوی جمع آوری شد

کاشمر ـ مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی گفت: در چهار ماه ابتدای امسال بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان زکات در استان جمع آوری شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا سلم آبادی در اولین جشنواره علمی، ترویجی و تکریم زکات خراسان رضوی که در روستای زنده جان بخش مرکزی کاشمر با حضورکشاورزان و مسئولین برگزار شد، اظهارکرد: امسال سهم خراسان رضوی از محل جمع آوری زکات ۲۰۱ میلیارد تومان بوده است که در چهار ماهه اول امسال نیمی از این تعهد استان محقق شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی با اشاره به اینکه گرچه استان خراسان رضوی با پدیده خشکسالی و کاهش بارندگی و حتی افت منابع آبی مواجه است و این امر بر درآمد کشاورزان تأثیر گذار بوده است ولی کشاورزان متدین و معتقد نسبت به پرداخت زکات دقت نظر خاصی دارند و جمع اوری زکات افزایشی بوده است تصریح کرد: در سال گذشته نیز با توجه به مشکلات کشاورزان و قطعی بسیار زیاد چاه‌های کشاورزی علی رغم اینکه سهم کاشمر ۱۵۴ میلیارد تومان از محل جمع آوری زکات بود این مبلغ به ۱۶۰ میلیون تومان رسید.

وی با اشاره به اینکه شاهد افزایش ۱۳۵ درصدی اطعام حسینی ویژه خانواده‌های نیازمند در استان بوده ایم گفت: از ابتدای امسال ۲۰ هزار حامی جدید به تعداد حامیان ایتام اضافه شدند که این تعداد به ۱۵۲ هزار حامی رسیده است در صورتی که طی سالیان گذشته ۱۳۲ هزار حامی سرپرستی ایتام را بر عهده گرفته بودند.

سلم آبادی با اشاره به اینکه در بخش کمک‌های نقدی حامیان ایتام استان خراسان سال گذشته رتبه اول در کشور را کسب کرد گفت: در سال گذشته ۱۹۲ میلیارد تومان کمک نقدی حامیان ایتام به خانواده‌های نیازمند داشته اند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی با بیان اینکه امسال دبیرخانه زکات کشور ۲۰۱ میلیارد تومان سهم خراسان رضوی از محل جمع آوری زکات تعیین کرده است عنوان کرد: با توجه به اینکه ۱۱۱ میلیارد تومان طی چهار ماه ابتدای سال جمع آوری زکات صورت گرفت بیش از نیمی از تعهدات محقق شده است.

گفتنی است؛ در پایان مراسم که در حسینیه ابوالفضلی روستای زنده جان برگزار شد از ٢٠ مؤدی زکات روستاهای بخش مرکزی و فرحدشت کاشمر تجلیل شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1435905

مهمترین اخبار ایران و جهان: