نیوز سیتی!
28 تیر 1402 - 09:04

ارتقاء امنیت سایبری مأموریت مهم مدیران دستگاههای اجرایی

مدیرکل پدافند غیرعامل استان گفت: با توجه به اینکه 95 درصد خدمات اداری به مردم به صورت الکترونیک انجام می شود، ارتقاء امنیت سایبری یکی از مأموریت های مهم مدیران دستگاه‌های اجرایی و خدمت رسان است.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمد تقی محمدی در جلسه شورای پدافند غیرعامل شهرستان گرگان گفت: پدافند غیرعامل یعنی دفاع بدون سلاح که با توجه به این تعریف یعنی هرگونه اقدامی که در زمان صلح و شرایط عادی، برای مقابله با تهدیدات دشمن انجام می‌شود.

وی ادامه داد: ماهیت پدافند غیرعامل، دفاع از دارایی‌ها اعم از نیروی انسانی‌، زیرساخت‌ها، داده‌ها، ارزش‌ها ، اصول و ... در برابر تهدیدات است؛ لذا آنچه که در این فرایند مهم است تا میزان خسارات را به حداقل برسانیم رصد و شناسایی آسیب‌ها و تهدیدات است.

محمدی با اشاره به لزوم انجام اقداماتی از قبیل مقاوم سازی، مکان یابی، پراکندگی و غیره اظهار داشت: هدف ما از برگزاری این جلسات رسیدن به یک شهر پایدار و تاب آوری در برابر انواع تهدیدات است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان اجرای سند مطالعات پدافند غیرعامل شهر گرگان را با همکاری شهرداری و فرمانداری و اعضای شورای پدافند غیرعامل شهرستان امری ضروری خواند.

وی در ادامه رعایت اصول پدافند غیرعامل در طرح‌های توسعه ای و عمران شهری، رعایت حرائم شریان‌های انرژی و مراکز پرخطر، بلند مرتبه سازی، مکان یابی مراکز با اهمیت بالا، رعایت مبحث ۲۱ مقررات ملی ساختمان در ساخت و سازهای شهری و پروژه‌های بزرگ را از سوی مسئولین مورد تاکید قرار داد.

محمدی با تاکید بر توجه ویژه مسئولان به پدافند سایبری؛ ایجاد آمادگی و مهارت با اجرای رزمایش‌ها، افزایش آگاهی و دانش مدیران و کارشناسان با برگزاری دوره‌های آموزشی، توان ذخیره سازی اقلام ضروری مواد غذایی، روانسازی تردد شهری و باز کردن نقاط کور ترافیکی، داشتن برق اضطراری برای مراکز با اهمیت بالا و ... را از جمله اقدامات مهم در حوزه پدافند غیرعامل برشمرد که باید در دستور کار مدیران حوزه شهرستان قرار بگیرد.

پایان پیام/۸۳۰۰۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1371193

مهمترین اخبار ایران و جهان: