نیوز سیتی!
07 مرداد 1402 - 15:16

قصه کربلا به «سر» رسید/ بر زینب(س) در «بازار شام» چه گذشت؟

در یازدهمین مجلس از «تعزیه‌خانه مهر» یک روز پس از عاشورای حسینی، مجلس تعزیه «بازار شام» با سرپرستی و تعزیه‌خوانی احمد عزیزی منتشر می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، همواره با آغاز ماه محرم شاهد برگزاری مجالس تعزیه در نقاط مختلف کشور هستیم که علاقه‌مندان بسیاری دارد. گروه‌های تعزیه‌خوان در این ایام و در مقاطع مختلف زمانی به اجرای مجالس تعزیه می‌پردازند.

در گروه هنر خبرگزاری و با آغاز ماه محرم، تصمیم بر این شد که در دهه اول این ماه بخش‌هایی از مجالس تعزیه برگزار شده در سال‌های گذشته منتشر شود.

از این رو احمد عزیزی تعزیه‌خوان با سابقه تصاویری از مجالس تعزیه‌ای را که پیش از این برگزار کرده در اختیار خبرگزاری مهر قرار داد.

این مجالس تعزیه در قالب طرح «تعزیه‌خانه مهر» منتشر می‌شود و یازدهمین و آخرین مجلس «تعزیه‌خانه» اختصاص به مجلس تعزیه «بازار شام» دارد.

کاروان اسرای کربلا به شام رسیده و یزید و شمر با سر مبارک سیدالشهدا (ع) بر نیزه، دشنام و تحقیر کردن اهل بیت امام حسین (ع)، جور و جفا بر آن‌ها و کودکان کاروا ن روا می‌دارند.

این مجلس تعزیه «بازار شام» توسط گروه تعزیه «حضرت سیدالشهدا (ع)» به سرپرستی احمد عزیزی سال ۱۳۸۸ در تکیه شوفرها اجرا شده است.

تقی عزیزی شبیه حکیم فرنگی، احمد عزیزی شبیه فرهنگی و خوش‌خوان، خلیل رضایی شبیه دایه، قاسم تسبیحی شبیه امام سجاد (ع)، مجید بنی علی شبیه قاصد و هنده، یوسف عزیزی شبیه خطیب، حمید سیف شبیه فاطمه نوعروس و حضرت رقیه (س)، محمد سیف شبیه حضرت سکینه (س)، محمد ناصری شبیه عمر عاص، مرتضی صفاریان شبییه یزید، رضا لنکرانی شبیه شمر، حمید حیدری شبیه وزیر، شبیه‌خوانان این مجلس تعزیه «بازار شام» هستند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1415849

مهمترین اخبار ایران و جهان: