نیوز سیتی!
07 مرداد 1402 - 17:49

رفع گره از کار مردم، تکلیف همه ماست

استاندار خراسان جنوبی گفت: این تکلیف همه ماست که برای رفع گره از کار مردم اقدام کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، جواد قناعت،  استاندار خراسان جنوبی امروز در دیدار فرماندار قاینات، دهیار و اعضای شورای اسلامی روستای کرغند اظهارداشت: این تکلیف همه ماست که برای رفع گره از کار مردم اقدام کنیم. 

وی خاطر نشان کرد: ما باید از همه ظرفیت ها برای رفع مشکلات مردم استفاده کنیم. 

وی، ظرفیت های اجتماعی و مسئولیت اجتماعی برخی حوزه های اقتصادی را از پتانسیل های مطلوب برای اجرای پروژه‌های عمرانی و زیرساختی عنوان کرد. 

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به سفر چهارشنبه شب خود (۴ مرداد) به قاین و حضور در مراسم عزاداری ویژه شب تاسوعا در روستای کرغند گفت: در این سفر برخی از مسایل روستا مطرح و مقرر شد در اولین فرصت و در جلسات کارشناسی پیگیری شوند. 

قناعت به مشکل کمبود آب روستا اشاره کرد و اظهار داشت: شرکت آب و فاضلاب مکلف است برای رفع این مشکل، مطالعات امکان سنجی تفکیک مجتمع آبرسانی کرغند از محل منابع جدید را در اولویت برنامه های خود قرار دهد. 

وی ادامه داد: برای رفع مشکل دفع فاضلاب روستا هم بخشی از شبکه فاضلاب کرغند تا پایان شهریور ۱۴۰۳ اجرا می شود. 

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: برای احداث مسجد روستا هم اعتباری تعیین می شود تا روند ساخت، شتاب گیرد. 

قناعت ادامه داد: با توجه به محدودیت منابع، برای احداث این پروژه باید از ظرفیت خیران و مسئولیت های اجتماعی حوزه های اقتصادی استفاده شود. 

شایان ذکر است؛ استاندار خراسان‌ جنوبی در جریان سفر به قاین و حضور در مراسم عزاداری شب تاسوعای حسینی روستای کرغند درخصوص مشکلات مطرح شده، قول برگزاری جلسات تخصصی را داد و امروز و در نخستین روز کاری بعد از تعطیلات تاسوعا و عاشورا، طی نشستی با دهیار و اعضای شورای اسلامی روستای کرغند و فرماندار شهرستان قاینات و جمعی از مدیران استانی، این موارد را پیگیری و دستورات لازم برای رفع آنها دستورات لازم را صادر کرد. 

پایان پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1416749

مهمترین اخبار ایران و جهان: