نیوز سیتی!
26 تیر 1402 - 09:04

بزرگترین معروف رعایت قانون است

استاندار گلستان اظهار کرد: بزرگترین معروف رعایت قانون و بزرگترین منکر زیر پا گذاشتن قانون است و ضرورت دارد همه ی ما در رعایت قانون با جدیت رفتار کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علی محمد زنگانه در نشست فصلی دبیران شوراهای امر به معروف و نهی از منکر دستگاه های اجرایی استان با حضور آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه گرگان تصریح کرد: بیانات امامین انقلاب اسلامی در تبیین امر به معروف و نهی از منکر چراغ راه همه ماست.

وی افزود: حضرت امام خمینی (ره) می فرمایند اگر امر به معروف و نهی از منکر بخوبی در جامعه اجرا شود باقی موارد بدرستی اجرایی می شود و نباید قلمرو این دو فرضیه را کوچک کنیم.

استاندار گلستان یادآور شد: نگاه حضرت امام (ره) به عنوان یک اسلام شناس بزرگ به مقوله امر به معروف و نهی از منکر بسیار متعالی و مترقی است.

دکتر زنگانه گفت: نگاه مقام معظم رهبری مدظله العالی به مقوله امر به معروف و نهی از منکر به گونه ایست که ایشان معتقدند ناامید کردن مردم، کج نشان دادن راه راست، کمک به دشمن و تلاش برای به فساد کشاندن نسل مومن و انقلابی نماد منکر است.

وی ادامه داد : بر اساس قانون امر به معروف ، این دو فرضیه ارزشمند ناظر به رفتارهای علنی است و هر گونه تجسس ممنوع است.

استاندار گلستان خاطر نشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر عمومی تنها در حوزه قلبی، زبانی و نوشتاری تعریف شده و مرتبه عملی آن تنها در حوزه وظایف حکومت و دولت است.

دکتر زنگانه گفت: ضروری است حیثیت، جان، مال، حریم خصوصی و حقوق افراد و اشخاص در زمینه امر به معروف مصون باشد و هرگونه توهین، افترا، ضرب و جرح ممنوع است.

وی ادامه داد: آمران به معروف و ناهیان از منکر با خلق خوب، روی گشاده و بیان زیبا با مخاطبان روبرو شوند و البته قانون هرگونه توهین به این افراد را غیرمجاز دانسته و قانون گذار تخفیفی را برای خاطیان قائل نشده است.

همچنین در این نشست فصلی، نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد: قیام امام حسین علیه السلام برای اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بود تا میراث رسول الله را حفظ کند و البته موفق به این کار گردید.

آیت الله نورمفیدی شان مسئله امر به معروف را بسیار بزرگ و قیام ابا عبدالله دانست و افزود: جامعه ی بزرگ اهداف بزرگ دارد و بر اساس فرمایش امام حسین علیه السلام اگر این دو فرضیه به خوبی در جامعه اجرا شود همه خوبی ها صورت می گیرد.

وی ادامه داد: دبیران شوراهای امر به معروف و نهی از منکر دستگاه های اجرایی استان به نوعی دعوت کننده به اسلام هستند و ضرورت دارد با تکریم، پاسخگویی صحیح به مردم، حل مشکلات مردم در حد توان، رعایت اخلاق و ایجاد رضایت در مردم به اجرای امر به معروف در ادارات بپردازیم.

لازم به ذکر است در این جلسه حجت الاسلام محمد دیلم دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان به بیان اقدامات و برنامه های این شورا پرداخت و دبیران شوراهای امر به معروف و نهی از منکر دستگاه های اجرایی استان نیز ضمن معرفی دغدغه های خود را عنوان کردند.

پایان پیام/۸۳۰۰۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1364949

مهمترین اخبار ایران و جهان: