نیوز سیتی!
26 تیر 1402 - 11:54

پیشکسوتان سرمایه معنوی کشور هستند

فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: پیشکسوتان سرمایه معنوی کشور هستند که باید از تجربیات این عزیزان استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم تجلیل و تکریم از پیشکسوتان و بازنشستگان نهاجا، شامگاه شنبه (۲۵ تیرماه) با حضور امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد قاضی رئیس اداره عقیدتی سیاسی نهاجا و امیر سرتیپ خلبان مهدی هادیان جانشین فرمانده نهاجا، برگزار شد.

امیر واحدی در این مراسم ضمن عرض خیر مقدم گفت: تکریم پیشکسوتان و اعضای وابسته (بازنشستگان) به عنوان سرمایه‌های اجتماعی وظیفه همگانی به ویژه در نیروهای مسلح است.

وی با بیان اینکه اعضای وابسته (بازنشستگان) منشا خیر و برکت خانواده و جامعه هستند، افزود: برگزاری چنین مراسمی علاوه بر تجلیل و قدردانی، زمینه‌ساز گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.

امیر واحدی اظهار کرد: امنیت و اقتدار ایران اسلامی مرهون جانفشانی‌های بازنشستگان، رزمندگان دیروز و همرزمان آنان که به درجه رفیع شهادت نائل آمده و عزیزانی که امروز در سنگر این عزیزان خدمت می‌کنند هستیم.

فرمانده نیروی هوایی ارتش خاطرنشان کرد: فداکاری پیشکسوتان نیروهای مسلح بویژه صبوری خانواده‌های این عزیزان در طول هشت سال دفاع مقدس، نقش تعیین کننده‌ای در پیروزی‌های دفاع مقدس داشت.

وی تصریح کرد: بازنشستگی تغییر سنگر خدمت به مردم و میهن است و کارکنان پس از چندین سال خدمت در یک سنگر بر اساس قانون و عرف در سنگر دیگری مشغول به خدمت می‌شوند و در فضای دیگری به تلاش و کار ادامه می‌دهند.

امیر واحدی با بیان اینکه تکریم اعضای وابسته (بازنشستگان)، باید به یک فرهنگ عمومی و وظیفه ملی تبدیل شود، تصریح کرد: بازنشستگان سرمایه معنوی کشور هستند که باید از تجربیات این عزیزان استفاده شود.

فرمانده نهاجا اظهار کرد: تکریم بازنشستگان اقدامی شایسته است و برگزاری این مراسم تجلیل می‌تواند فرصتی برای بازبینی نقش و جایگاه والای این قشر زحمتکش در جامعه باشد.

امیر سرتیپ واحدی در پایان ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدای نیروی هوایی ارتش، از ایثارگری‌های پیشکسوتان نهاجا و نجابت و صبوری خانواده‌های آنان تقدیر کرده و خدمت به بازنشستگان را یک امر لازم برشمرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1365349

مهمترین اخبار ایران و جهان: