نیوز سیتی!
27 تیر 1402 - 15:37

220 هزار پنل خورشیدی تا 2 سال آینده بین عشایر کشور توزیع می‌شود

مدیرکل دفتر بهسازی امور تولید سازمان عشایری کشور گفت: طی 2 سال آینده در راستای رفاه و آسایش عشایر و تثبیت زندگی عشایری 220 هزار پنل خورشیدی در بین این قشر توزیع می‌شود.

داریوش نعمت‌اللهی امروز در دوره آموزشی آشنایی با بازار و روش‌های بازاریابی تولیدات عشایری ویژه روسای ادارات بهسازی امور تولیدات امور عشایر کشور و تشکل‌های عشایری چهارمحال و بختیاری گفت: طی ۲ سال آینده در راستای رفاه و آسایش عشایر و تثبیت زندگی عشایری ۲۲۰ هزار پنل خورشیدی در بین این قشر توزیع می‌شود.

مدیرکل دفتر بهسازی امور تولید سازمان عشایری کشور ادامه داد: به منظور جلوگیری از آسیب به چادرهای عشایری به هنگام بارش باران و سیل ۷۰ هزار سرپناه عشایری در کشور ساخته می‌شود.

وی افزود: این سرپناه‌ها واحدهای ۵۰ متری با دیوارهای یک و نیم متری است اما سقف ندارد و سرویس بهداشتی و انبار علوفه جداگانه دارد.

نعمت‌اللهی اضافه کرد: این سکونت‌گاه‌ها برای جلوگیری از ضرر و زیان عشایر، جذاب کردن زندگی برای آ‌ن‌ها و همچنین مصون ماندن عشایر از آسیب‌های محیطی ساخته می‌شود.

وی عنوان کرد: به دنبال اجرای برنامه تنوع‌بخشی به معیشت عشایر طرح‌های اصلاح‌ نژاد و پرواربندی دام عشایر، توسعه و پرورش گیاهان دارویی، توسعه تولید صنایع‌دستی بازارپسند و ایجاد گردشگری عشایری با حفظ زندگی عشایری در دستور کار قرار گرفته است.

پایان پیام/۶۸۰۲۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1369605

مهمترین اخبار ایران و جهان: