نیوز سیتی!
27 تیر 1402 - 17:30

آغاز عملیات ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی در کهگیلویه و بویراحمد با حضور وزیر راه

با حضور وزیر راه و شهرسازی کلنگ احداث ۱۰۰۰۰ واحد طرح نهضت ملی به زمین زده شد.

با حضور وزیر راه و شهرسازی عملیات احداث ۱۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در قالب خودمالکی، شهری، تک واحدی و ....با یاد و نام سیدالشهدا آغاز به کار کرد.

وزیر راه و شهرسازی در حاشیه این کلنگ‌زنی با اشاره به اینکه کهگیلویه و بویراحمد در حوزه مسکن عقب ماندگی داشت گفت: همه تلاش همکاران این بود که زمین مورد نیاز به تعداد متقاضیان که ثبت نام کردند تامین شود.

وی با بیان اینکه با اقدامات صورت گرفته زمین تامین شد گفت: در حال حاضر ۱۳ هزار پروژه در قالب‌های مختلف در حال احداث است که با اضافه شدن ظرفیت ۱۰ هزار واحد مجموعه واحدهای احداثی استان به ۲۳ هزار واحد افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه ۱۳ هزار واحد در استان در حال احداث است که ۱۰ هزار واحد جدید نیز اضافه می‌شود. گفت: با همکاری گروه ساخت و توسعه مشکل زمین مرکز استان رفع شد و در یاسوج سه قطعه زمین را واگذار کردند که قطعه اول ۲۰ هکتار، قطعه دوم ۲۳ هکتار و قطعه سوم ۱۷ هکتار است که در قطعه اول شروع به کار کردیم.

وی خطاب به وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مشکل بروکراسی اداری در شورای عالی مسکن حل شود، گفت: با این روند نمی‌توانم با بانک‌ها کار کنم، چندین بند، تبصره و مصوبه پیش پای مالک و سرمایه‌گذار قرار می‌دهند.

وی بیان کرد: وقتی یک مصوبه ابلاغ می‌شود به جزییات اعلام کنید و اگر مغایر است که ملغی می‌شود.

معاون استاندار ادامه داد: بند سقف قرار داد به ۵۵۰ میلیارد افزایش یافته اما وقتی به رئیس بانک می‌گوییم چرا عقد قرارداد صورت نگرفته جواب می‌دهد طبق بند و ماده و تبصره فلان نمی‌توانیم انعقاد قرار داد انجام دهیم که انتظار داریم مصوبات با جزییات اعلام شود تا دست ما باز باشد.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1369505

مهمترین اخبار ایران و جهان: