نیوز سیتی!
06 مرداد 1402 - 12:44

دامپزشکی بر ذبح بهداشتی دام‌های نذری در بوشهر نظارت دارد

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان بوشهر گفت: ۳۱ گروه نظارت بهداشتی و شرعی دامپزشکی ویژه ایام محرم در این استان درحال فعالیت است.

به گزارش خبرگزاری فارس استان بوشهر، محمدمهدی سیمرونی معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان بوشهر صبح امروز در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: دامپزشکی استان با سازماندهی گروه‌های ثابت و سیار نظارت بهداشتی و شرعی ویژه ایام محرم آماده خدمت‌رسانی است.

وی افزود: این گروه‌ها در قالب ۱۱ گروه ثابت، ۲۰ گروه سیار، ۹ دامپزشک، ۳۳ بازرس نظارت بهداشتی و ۱۰ ناظر شرعی در همه مناطق استان حضور خواهند داشت.

سیمرونی ادامه داد: کشتار و ذبح دام در منازل و معابر عمومی علاوه بر گسترش آلودگی زیست محیطی، موجب انتشار بیماری‌های مشترک از دام به انسان می‌شود.

این مقام مسؤول بیان کرد: شهروندان از خرید دام بدون پیشینه مشخص و از افراد دورهگرد و یا دلالان دام خودداری کنند و دام مورد نیاز برای محرم را از مراکز عرضه دام و تحت نظارت دامپزشکی خریداری کنند.

 محمدمهدی سیمرونی افزود: با توجه به امکان شیوع بیماری‌های خطرناک و مشترک بین انسان و دام به خصوص بیماری تب کریمه کنگو از تمام شهروندان و خیرین می‌خواهیم از کشتار دام در معابر عمومی و خارج از کشتارگاه پرهیز کرده و توصیه‌های دامپزشکی را جدی بگیرند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف از طریق سامانه ۱۵۱۲ دامپزشکی اطلاع رسانی کنند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1412293

مهمترین اخبار ایران و جهان: