نیوز سیتی!
02 مرداد 1402 - 11:36

به سمت آتشفشانِ در حال انفجار حرکت می‌کنیم

یک نویسنده و روزنامه نگار صهیونیست نسبت به وخامت اوضاع در اراضی اشغالی هشدار داده و این اوضاع را به حرکت به سمت یک آتشفشان در حال انفجار توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الیوم، «تسور شیزاو» گزارشگر روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونت با انتشار مقاله‌ای تاکید کرد، انباشت بحران‌ها در اراضی اشغالی که عملکرد کابینه نتانیاهو، عامل آن به شمار می‌رود، بسیار خطرناک است. اوضاع در اراضی اشغالی مانند حرکت به سمت یک آتشفشان در حال انفجار است.

شیزاو ادامه داد: در جریان تظاهرات گسترده در فرودگاه بن گوریون طی روز سه شنبه گذشته، دوست من با ۲ تن از نیروهای یگان ویژه پلیس صحبت می‌کرد؛ آنها به او گفتند که نیروهای پلیس، قصد ترک خدمت دارند.

وی اضافه کرد: ما شاهد به وجود آمدن شکاف‌هایی هستیم. با تصویب هر قانون ناامید کننده‌ای از سوی کابینه نتانیاهو در پارلمان، بیش از گذشته اوضاع وخیم می‌شود.

علاوه بر این، شبکه الجزیره گزارش داد که پلیس رژیم صهیونیستی برای متفرق کردن معترضان علیه لایحه جنجالی کابینه بنیامین نتانیاهو در خصوص اصلاحات قضائی به خشونت متوسل شده است.

بر اساس این گزارش، عناصر پلیس رژیم صهیونیستی سعی دارند با استفاده از خشونت، معترضان را از اطراف ساختمان پارلمان این رژیم متفرق کنند. پلیس رژیم صهیونیستی همچنین ده‌ها تن از معترضان را مقابل منزل وزیر اقتصاد این رژیم بازداشت کرده است.

رسانه‌های عبری زبان نیز روز گذشته اعلام کردند که ۲۰۰ سفیر و دیپلمات سابق رژیم صهیونیستی در نامه‌ای به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم نسبت به لطمه خوردن جایگاه بین‌المللی تل آویو به سبب طرح اصلاحات قضائی ابراز نگرانی کرده و خواستار لغو فوری این طرح شدند.

گفتنی است که بیش از ۲۹ هفته است که اراضی اشغالی شاهد موجی از اعتراض‌های گسترده درباره طرح جنجال برانگیز کابینه بنیامین نتانیاهو برای انجام اصلاحات قضائی است، بدون آنکه هیچ نشانه‌ای دال بر عقب نشینی کابینه از تصمیم خود برای ارائه لایحه به کنست و تصویب آن وجود داشته باشد.

نتانیاهو از طریق تصویب اصلاحات قضائی در صدد ادامه دوران سیاسی خود است و می‌خواهد کابوس برکناری خودش و دیگر وزرای کابینه را به دلیل اتهامات متعددی که علیه آنها مطرح است، از بین ببرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1397005

مهمترین اخبار ایران و جهان: