نیوز سیتی!
03 مرداد 1402 - 16:28

بانک اطلاعاتی شاعران و نویسندگان استان بوشهر ایجاد شد

بوشهر- مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر گفت: بانک اطلاعاتی شاعران و نویسندگان استان بوشهر ایجاد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ علیرضا غریبی ظهر سه‌شنبه در آئین تجلیل از آثار برگزیده یازدهمین جشنواره شعر دفاع مقدس استان بوشهر اظهار داشت: ۶۰ عنوان کتاب در سال‌های اخیر از سوی هنرمندان و نویسندگان استان بوشهر تدوین، تهیه و چاپ شده است.

سرهنگ علیرضا غریبی اضافه کرد: امسال نیز تهیه، تدوین و چاپ آثار دفاع مقدس و تبدیل آنها به کتاب‌های صوتی و قرار دادن در اختیار آحاد جامعه در دستور کار قرار گرفته است.

وی از رونمایی از ۲ جلد کتاب شعر دفاع مقدس در بوشهر خبر داد و بیان کرد: همچنین امروز از پوستر دوازدهمین جشنواره استانی شعر دفاع مقدس و بیست و پنجمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس و مقاومت رونمایی شد.

آشنا کردن جامعه با فرهنگ عاشورا

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر افزود: برای دسترسی شاعران و نویسندگان بانک اطلاعاتی شاعران و نویسندگان استان ایجاد شده است.

غریبی هدف از برگزاری این برنامه‌ها و جشنواره فرهنگی را آشنا کردن نسل جوان، نوجوان و کودک با فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت دانست و تصریح کرد: آشنا کردن جامعه هدف با فرهنگ عاشورا حسینی و حرکت سیدالشهدا حضرت امام حسین علیه‌السلام و آموختن درس آزادی و آزادگی مورد توجه ویژه فعالان عرصه ارزش‌های دفاع مقدس است.

در این آئین از ۱۶ اثر برگزیده یازدهمین جشنواره شعر دفاع مقدس استان بوشهر تجلیل شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1401949

مهمترین اخبار ایران و جهان: