نیوز سیتی!
03 مرداد 1402 - 16:10

اولویت‌های کاری بازسازی امامزاده سلیمان (ع) اشتهارد تعیین شد

کرج- اولویت‌های کاری بازسازی امامزاده سلیمان (ع) اشتهارد در جلسه هم‌افزایی تعیین شد.

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه هم‌افزایی برای بازسازی امامزاده سلیمان (ع) ظهر سه‌شنبه با حضور معاون میراث‌فرهنگی، رئیس دفتر فنی اداره کل میراث‌فرهنگی و کارشناسان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در محل اداره کل میراث‌فرهنگی البرز برگزار شد.

در ابتدای جلسه در خصوص اقدامات مورد نیاز برای انجام روند کار، موضوعاتی مطرح شد که شامل تأمین مالی بخش مطالعاتی و مرمتی بنا، ارائه طرح مرمت بخش شبستان و تعیین تکلیف شروع عملیات اجرایی مرمت و بازسازی بنای امامزاده سلیمان (ع) بود.

همچنین مقرر شد اداره کل اوقاف و امور خیریه با توجه به مصوبه شورای تأمین شهرستان اشتهارد و همچنین صورت جلسه استانداری نسبت به تعیین تکلیف جبهه کاری مرمت بر اساس اولویت و قرارداد پیمانکار اقدام و پس از بررسی نتیجه طی مکاتبه به اداره کل میراث فرهنگی ارسال شود.

به این ترتیب پس از تعیین تکلیف اولویت جبهه کاری، به قید فوریت اقدامات توسط اداره کل میراث فرهنگی تأیید و عملیات اجرایی آغاز شود.

در این جلسه همچنین بحث و تبادل نظر در خصوص ارائه نقشه بازسازی امامزاده احمد و محمود (ع) بر اساس مشخصات ثبتی و تأمین اعتبارات برای بازسازی این امامزاده تاریخی صورت گرفت.

گفتنی است امامزاده سلیمان (ع) اشتهارد در سال ۱۳۴۶ در فهرست میراث ملی کشور به ثبت رسیده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1401905

مهمترین اخبار ایران و جهان: