نیوز سیتی!
13 مرداد 1402 - 17:10

مسکو: اوکراین بیش از ۴۳ هزار پرسنل نظامی خود را از دست داده است

وزارت دفاع روسیه امروز درباره روند عملیات ویژه نظامی مسکو در اوکراین اعلام کرد: از زمان آغاز ضدحمله در ژوئن- ژوئیه تا کنون، کی‌یف بیش از ۴۳ هزار پرسنل نظامی خود را از دست داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز جمعه در بیانیه‌ ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین اعلام کرد: از زمان آغاز ضد حمله در ژوئن- ژوئیه (سال جاری میلادی) تا کنون کی یف بیش از ۴۳ هزار پرسنل نظامی خود را از دست داده است.

وزارت دفاع روسیه در این خصوص می‌افزاید: طی ۲ ماه اوکراین ۷۶ سیستم توپخانه آمریکایی ام ۷۷۷، ۸۴ اسلحه خودکششی ساخت لهستان، آمریکا، فرانسه و آلمان را از دست داده است.

بیانیه مذکور در ادامه اضافه می‌کند: نیروهای مسلح اوکراین عملیات تهاجمی را در محورهای دونتسک، دونتسک جنوبی، کوپیانسکی و کراسنولیمانسکی انجام دادند. در محور دونتسک، در روز گذشته ۸ حمله دشمن دفع شد.

این بیانیه در ادامه می‌افزاید: تلفات اوکراین در محور دونتسک بالغ بر ۱۸۵ نظامی و ۱۰ قطعه تجهیزات و سلاح بود. فعالیت یک گروه خرابکاری و شناسایی اوکراینی در منطقه شهرک پرییودنو در منطقه زاپروژیا نیز سرکوب شد.

لازم به ذکر است که ارتش روسیه ۲۴ فوریه گذشته (۵ اسفند ۱۴۰۰) «عملیات ویژه نظامی» خود را در شرق اوکراین آغاز کرد.

آمریکا و کشورهای غربی برای مقابله با پیشروی ارتش روسیه در اوکراین، ضمن ارسال انواع تسلیحات پیشرفته به ارتش اوکراین، تا کنون تحریم‌های زیادی علیه روسیه اعمال کرده اند.

از سوی دیگر «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه نیز گفته است هر گونه محموله و کاروانِ حامل تسلیحات نظامی برای اوکراین، هدفی مشروع برای نیروهای روسیه است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1425693

مهمترین اخبار ایران و جهان: