نیوز سیتی!
12 مرداد 1402 - 19:02

دمای هوا در اردبیل کاهش می یابد

بر اساس نقشه‌های هواشناسی از امروز تا روز شنبه دمای هوا، به ویژه در مرکز و جنوب استان اردبیل، روندی کاهشی خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بر اساس نقشه‌های هواشناسی تا روز شنبه (۱۴مرداد) جو استان نسبتاً پایدار خواهد بود؛ اما باتوجه به تقویت جریانات مرطوب خزری و گذر امواج دامنه کوتاه در تراز میانی جو، در برخی ساعات شاهد رشد ابر و احتمالاً  رگبار پراکنده باران خواهیم بود. روز یکشنبه جو استان کاملا پایدار خواهد بود.

از روز دوشنبه نفوذ سامانه بارشی زودگذر باعث افزایش ابرناکی، وزش باد (گاهی به‌صورت تند باد لحظه‌ای) و رگبار باران و رعدوبرق (در نواحی مستعد با احتمال بارش تگرگ) خواهد شد.

 

ضمناً از امروز تا روز شنبه دمای هوا، به ویژه در مرکز و جنوب استان، روندی کاهشی خواهد داشت. اما طی روزهای یکشنبه و دوشنبه دمای هوا به‌طور نسبی افزایش می‌یابد.

بر اساس نقشه‌های هواشناسی هم‌اکنون دمای هوای شهر اردبیل ۲۲ درجه سلسیوس بوده و بیشینه دمای هوای شهر اردبیل در طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۷ درجه سلسیوس و کمینه دمای هوا نیز ۱۳ درجه سلسیوس بوده است.

 

شهرستان پارس آباد نیز با ۳۵ درجه سلسیوس گرم‌ترین نقطه استان اردبیل در چند ساعت اخیر بوده و شهرستان نمین نیز با ۲۰ درجه سلسیوس خُنک‌ترین منطقه استان اردبیل بوده است.

در طی روزهای اخیر که بسیاری از مناطق کشور با افزایش دمای کم سابقه مواجه بوده و استان‌های جنوبی کشور حتی دمای بالای ۵۰ درجه سلسیوس را تجربه کردند، مناطقی از استان اردبیل با دمای متغیر ۱۴ تا ۲۵ درجه سلسیوس یکی از خنک‌ترین مناطق کشور در این روزهای داغ ایران به شمار می‌رفتند و همین امر سبب حضور خیلی عظیمی از گردشگران در استان اردبیل در روزهای اخیر شد.

 

 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1424905

مهمترین اخبار ایران و جهان: