نیوز سیتی!
14 مرداد 1402 - 11:10

انتقاد امام جمعه سمنان از آمارسازی برخی مسؤولان

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با ابراز تأسف از ظاهرسازی و آمارسازی برخی مسؤولان گفت: برخی افراد از روز نخست که در مسؤولیت قرار می‌گیرند، موقعیت و منصب خود را پله می‌دانند و برای رسیدن به مرحله بعدی به آمارسازی، تصویرسازی و اقدامات دیگر روی می‌آورند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی، نماینده ولی فقیه در استان سمنان پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از فعالان و اعضای جامعه ایثارگری سمنان با تقدیر از تلاش‌های مسؤولان جامعه ایثارگری سمنان در بخش‌های مختلف اظهار کرد: پدران و مادران، همسران و فرزندان شهدا و ایثارگران نقشی بی‌بدیل در تاریخ انقلاب اسلامی دارند.

وی با بیان اینکه فقط خداوند متعال می‌تواند فداکاری خانواده معظم شهدا را جبران کند، افزود: اگر روی ایثار و فداکاری شهدا و خانواده معظم شهدا و جانبازان قیمت بگذاریم به آنها اجحاف کرده‌ایم؛ چراکه ارزش فداکاری آنها بی‌نهایت و غیرقابل توصیف است.

وی ادامه داد: همه ما معتقدیم زندگی ما شامل ۲ بخش دنیا و آخرت می‌شود و ضمن توجه به تأمین نیازهای مادی ایثارگران و خانواده معظم شهدا، نباید از آثار اخروی این فداکاری‌ها غافل شویم.

خانواده شهدا و ایثارگران همچنان بر سر عهد خود هستند

رئیس شورای سیاست‌گذاری کنگره سه هزار شهید استان سمنان، قوانین موجود برای حفظ عزت و کرامت خانواده معظم شهدا و ایثارگران را مغتنم دانست و گفت: خانواده معظم شهدا و ایثارگران همچنان بر سر عهد خود هستند و از ولی فقیه، نظام و انقلاب دفاع می‌کنند.

مطیعی با ابراز تأسف از ظاهرسازی و آمارسازی برخی مسؤولان گفت: برخی افراد از روز نخست که در مسؤولیت قرار می‌گیرند، موقعیت و منصب خود را پله می‌دانند و برای رسیدن به مرحله بعدی به آمارسازی، تصویرسازی و برخی اقدامات دیگر روی می‌آورند.

وی با یادآوری ایثار و فداکاری هزاران شهید، جانباز و آزاده در راه ارزش‌های انقلاب اسلامی عنوان کرد: امروز نیز همچنان مورد عنایت و توجه شهدای والامقام انقلاب اسلامی قرار داریم و امداد ارواح طیبه شهدا همچنان شامل نظام، انقلاب و کشور می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان پیگیری اشکالات و نواقص موجود در کشور را وظیفه‌ای همگانی دانست و افزود: در برخی موارد از ما سؤال می‌شود که چرا در فلان قضیه سکوت می‌کنید؛ در حالی که آن موضوع به‌طور مستمر در حال پیگیری است و لازم نیست همه مسائل به طور علنی مطرح شوند.

مطیعی با بیان اینکه نباید زحمات مدیرانی که در حال کار و تلاش هستند را نادیده گرفت، گفت: این درست است که باید از همه مدیران توقع داشته باشیم در حوزه کاری خود قوی و پرکار ظاهر شوند؛ اما این امر نباید سبب شود تلاش‌های در حال انجام، تحت‌الشعاع برخی مسائل قرار گیرد.

وی با بیان اینکه نباید از جنبه معنوی امور مربوط به خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران غفلت کرد، گفت: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند، جوانان امروز اگر از جوانان دفاع مقدس بیشتر نباشند کمتر هم نیستند که مصادیق آن را در شهدای والامقام مدافع حرم مشاهده می‌کنیم.

تشکل‌های ایثارگری به ابزار جریانات سیاسی تبدیل نشوند

نماینده ولی فقیه در استان سمنان امیدبخشی و ارتقای ایمانی و معنوی جامعه را دارای اهمیت دانست و ادامه داد: با توجه به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی، مراقب باشید از ایثارگران و تشکل‌های مرتبط با جامعه ایثارگری در مسائل سیاسی یا انتخاباتی به عنوان ابزار استفاده نشود.

مطیعی با بیان اینکه انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به اقشار مختلف جامعه به‌ویژه نسل جوان ضروری است، خاطرنشان کرد: گرامیداشت یاد و خاطره شهدا بارها مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار گرفته است و همگان باید به این امر توجه داشته باشند.

در این دیدار داودی، مشاور و مسؤول هماهنگی امور ایثارگران استانداری سمنان، امامی و همتی از تشکل آزادگان، خابوری از تشکل فرزندان آفتاب، سیادت، یغمایی و سعدالدین از تشکل جانبازان ۷۰ درصد و خانم‌ها نژادلو و حیدریان از مؤسسه فرشتگان تاریخ‌ساز و میرحاج از تشکل فرزندان شهدا به تشریح برنامه‌ها و بیان نظرات خود پرداختند.

پایان پیام/۲۵۶۸/س/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1426549

مهمترین اخبار ایران و جهان: