نیوز سیتی!
14 مرداد 1402 - 04:31

دشتی: لزوم ارتقاءسطح پژوهش در وزارت میراث فرهنگی

رئیس فراکسیون گردشگری با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت میراث فرهنگی و گردشگری برای توسعه پایدار کشور، گفت: سطح پژوهش در وزارت میراث فرهنگی و گردشگری باید ارتقا یابد.

محمدرضا دشتی‌اردکانی، نماینده اردکان در مجلس با اشاره به ضرورت تقویت ظرفیت‌های گردشگری و میراثی استان و کشور، به خبرنگار فارس اظهار کرد: میراث فرهنگی بهترین الگو برای تنظیم بخش‌های کشور است.

وی با بیان این‌که سطح پژوهش در وزارت میراث فرهنگی و گردشگری باید ارتقا یابد، افزود: میراث فرهنگی این سرزمین بهترین ابزاری است که به یادمان آوریم ایرانی هستیم و این کیفیت چگونه به واسطه‌ اسلام زینت بخشیده شده است و امروز تحت عنوان هویت ایرانی اسلامی نظاره‌گر آن هستیم.

رئیس فراکسیون گردشگری در ادامه با اشاره به اهمیت نقش جوانان در حراست از ظرفیت‌های مردم شناسی، زبان شناسی و ساز و کار اجتماعی و اقتصادی که در میراث فرهنگی نمود یافته است، گفت: میراث فرهنگی باید بنیان تدوین برنامه‌ توسعه کشور قرار گیرد تا بر مبنای منویات و فرمایشات مقام معظم رهبری، نگاه مسئولین به داخل و پرهیز از غرب‌زدگی باشد.

دشتی ارتقاء میراث فرهنگی برای تقویت جایگاه راهبری در حوزه‌های توسعه فرهنگی، اجتماعی و عمرانی کشور را حائز اهمیت دانست و بیان کرد: موضوع میراث فرهنگی باید با تمام ظرفیت و برنامه‌ریزی مشخص و منسجم بیش از پیش در مسیر توسعه‌ قرار گیرد و در دولت سیزدهم این مهم مقتدرانه ادامه یابد.

پایان پیام/الف

منبع: فارس
شناسه خبر: 1426105

مهمترین اخبار ایران و جهان: