نیوز سیتی!
13 مرداد 1402 - 19:18

۷۲ دیگ نذری به یاد ۷۲ شهید کربلا در سبزوار

بساط عشق و دلدادگی عزادای در محرم پهن است و هر کس با هر نیت و خواسته‌ای به دستگاه سید الشهداء (ع) خدمت می‌کند که اطعام حسینی و نذر ۷۲ دیگ به نیت تمام یاران باوفای غریب کربلا از سنت ها حسنه مردم ولایتمدار سبزوار است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار؛ محرم، ماه عشق و دلدادگی به خاندان اهل‌بیت عصمت و طهارت (علیهم‌السلام) بوده. ماهی که در آن دیگر سن و سال مطرح نیست و همه در دستگاه حسین بن علی (علیه‌السلام) به دنبال عرض ارادت به آقای مظلوم دشت نینوا هستند و در سوگ مصیبت‌ها مرثیه سر می‌دهند.

هرکس در این روزها به دنبال خدمت به دستگاه حسینی است. یکی با برپا کردن روضه‌ خانگی، آن‌یکی موکب پذیرایی از زائران و دیگری هم با نذر ۷۲ دیگ به نام یاران باوفای اباعبدالله در دشت نینوا تا شاید هرکدام به طریقی نشان دهند که عاشق حسین (علیه‌السلام) و خاندان او هستند و هنوز پس از گذشت قرن ها و سال ها،ذره‌ای از این تب‌وتاب کم نشده و روزبه‌روز آتش عشق به حسین (علیه‌السلام) بیشتر شعله‌ور می‌شود.

سبزوار در محرم امسال، میزبان برپایی ۷۲ دیگ غذا به نیت ۷۲ یار باوفای اباعبدالله الحسین (علیه‌السلام) در دشت کربلا بود و عاشقان حسین (ع) دور هم جمع شدند تا به‌گونه‌ای خاص عرض ارادت خود را به امامشان نشان داده و سهمی در اطعام حسینی داشته باشند.

تابستان گرم و حتی هوای داغ آشپزخانه، آن‌ها را از این خدمت منصرف نمی‌کند. بلکه تک‌تکشان عشق به حسین و ابوالفضل العباس را بهترین بهانه برای تحمل این گرما می‌دانند.

جواد شمس آبادی خادم نذرواره ۷۲ اطعام حسینی سبزوار با اشاره به برگزاری هرساله این نذرواره در گفت و گو با خبرنگار فارس در سبزوار  اظهار کرد: محرم امسال با فرارسیدن هفتمین  روز شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش با کمک مردم و عواید اوقات نذرواره  ۷۲دیگ در سبزوار برگزار شد.

وی افزود: طی اجرای این سنت حسنه و با کمک عاشقان و ارادتمندان به امام حسین (ع) هفت هزار پرس غذا پخت گردید.

خادم نذرواره ۷۲ اطعام حسینی سبزوار بیان داشت:ظهر امروز، سیزدهم مرداد ماه سال جاری این هفت هزار پرس بین نمازگزاران و عزاداران حسینی در مصلای نماز جمعه سبزوار توزیع شد.

خادم نذرواره ۷۲ دیگ اطعام حسینی سبزوار با قدردانی از همکاری همه دست‌اندرکاران این نذرواره گفت:جوانان و نوجوانان سبزواری علیرغم سختی‌ها و گرمی هوا عشق و شور حسین (ع) را بر همه‌چیز ترجیح دادند و کاری دلی را به سرانجام رساندند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1425905

مهمترین اخبار ایران و جهان: