نیوز سیتی!
05 مرداد 1402 - 08:18

شهریور؛ پُرسفرترین ماه تابستان در مازندران

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: باتوجه به تجربه‌‌ای که سال‌های گذشته داشتیم معمولا گردشگران بیشتر مسافرت‌ها در استان را به اواخر فصل تابستان و نیمه دوم شهریور هر سال اختصاص می‌دهند.

مهران حسنی معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری، اظهار کرد: در نیمه اول تیرماه ۷.۵ میلیون نفر شب اقامت در استان مازندران به ثبت رسیده است.

وی افزود: کمیته‌های ستاد در حوزه بحث‌های مختلف دریایی، شهری و روستایی هم توسط کمیته‌ها فعال هستند.

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران بیان کرد: یکی از موضوعات مهمی که در بخش گردشگری ستاد سفر باتوجه به وضعیت اقتصادی جامعه در پیش گرفتیم نظارت بر فعالیت تاسیسات گردشگری و فعالان حوزه مرتبط با صنعت گردشگری است.

حسنی اضافه کرد: موضوع نظارت بر فعالیت تاسیسات گردشگری هم در قالب بازدیدهای کارشناسی و هم در حوزه بازدید کمیته مشترک نظارت چه به‌صورت استانی و شهرستانی درحال انجام است.

وی با اعلام اینکه غالبا باتوجه به تجربه‌‌ای که سال‌های گذشته داشتیم معمولا بیشتر مسافرت‌ها در استان را به اواخر فصل تابستان و نیمه دوم شهریور هر سال اختصاص می‌دهند، تصریح کرد: علاوه بر استقبال از هموطنانی که مسافرت به استان مازندران را انتخاب می‌کنند، درخواست داریم مردم مسافرت‌ها را مدیریت کرده و این سفرها را در روزهای تابستانی توزیع کنند.

معاون اداره کل میراث فرهنگی مازندران یادآور شد: بیش از ۶هزار واحد اقامتی، پذیرایی، تفریحی و سرگرمی با ظرفیت یک میلیون و ۲۰۰ نفر شب اقامت در استان فعالیت دارند.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1408105

مهمترین اخبار ایران و جهان: