نیوز سیتی!
18 مرداد 1402 - 13:17

«ناحیه نوآوری شهری» در طرح‌های پژوهشی و اجرایی کرج دیده شود

کرج- ‌ رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر کرج گفت: «ناحیه نوآوری شهری»باید در طرح‌های پژوهشی و اجرایی در سال آینده دیده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا رحیمی ظهر چهارشنبه در نهمین جلسه هیئت امنای مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی ضمن اشاره به اقدامات مؤثر و مطلوب مرکز پژوهش‌ها در سال گذشته، اظهار داشت: در این مدت سنگ بنای خوبی گذاشته شد و جلساتی که در شورای پژوهش با حضور رؤسای کمیسیون‌ها و نخبگان به صورت موضوع محور و تخصصی محور در حال تشکیل است، اقدام خوبی است که در دوره‌های گذشته شاهد آن نبودیم.

وی با مهم تلقی کردن احصا معضلات شهری از طریق طرح‌های پژوهشی، عنوان کرد: مشکلات بین کلانشهرها از جمله محیط زیست، پسماند، حمل و نقل، آلودگی هوا، خودروهای فرسوده، فرو نشست‌ها تقریباً مشترک است و بر اساس جمعیت و گستردگی، شدت آن متفاوت است که این مشکلات باید احصا و از طریق ایجاد ناحیه نوآوری شهری نگاه جدیدی به مدیریت شهری و شهرسازی شکل گرفته شود و فناوری را بخشی از بدنه کلانشهر کرج دانست.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک با اشاره به اینکه کلانشهرها به دنبال فناوری‌های نوین در جهت کم شدن مشکلات شهرنشینی هستند، گفت: موضوع ناحیه نوآوری شهری، ادبیات جدیدی است که در حال مطرح شدن میان برخی از صاحب نظران شهری است که این موضوع شامل سه لایه برنامه ریزی شهری، تولید، مشارکت و خلاقیت (فناوری) است که با توجه به رویکرد شورای ششم و خروجی عملکرد مرکز پژوهش‌ها در کرج می‌توان اتفاقات خوبی را در این زمینه رقم زد.

وی ضمن یادآوری فرونشست زمین در تهران، گفت: این مشکل برای کرج نیز وجود دارد هرچند هنوز به یک گفتمان تبدیل نشده اما ضروری است تا نیازهای پژوهشی سال آتی شناسایی، مشکلات بررسی و راهکارها از سوی مدیریت شهری پیش بینی شود تا شاهد خروجی آن در بودجه ۱۴۰۳ باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1433705

مهمترین اخبار ایران و جهان: