نیوز سیتی!
08 مرداد 1402 - 12:24

اتفاقی تاریخی در جام جهانی زنان؛ فوتبالیست مراکشی با حجاب بازی کرد + عکس

مدافع تیم ملی فوتبال زنان مراکش اولین بازیکنی شد که در تاریخ مسابقات جام جهانی زنان با حجاب بازی کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در ادامه بازی‌های مرحله گروهی مسابقات جام جهانی فوتبال زنان 2023 که به میزبانی دو کشور استرالیا و نیوزیلند در جریان است، صبح امروز (یکشنبه -به وقت تهران) در گروه H این رقابت‌ها تیم‌های ملی فوتبال کره جنوبی و مراکش در ورزشگاه هیندمارش واقع در شهر آدلاید استرالیا به مصاف هم رفتند که این بازی در نهایت با برتری یک بر صفر نماینده آفریقا پایان یافت.

مراکش در حالی در دومین بازی خود در این رقابت‌ها به اولین پیروزی‌اش دست یافت که در جریان این بازی اتفاقی تاریخی رخ داد. نهیله بنزینه مدافع تیم مراکش با قرار گرفتن در ترکیب اصلی و 90 دقیقه بازی برای این تیم، تبدیل به اولین زن فوتبالیست در تاریخ مسابقات جام جهانی زنان شد که با پوشش حجاب بازی کرد.  

این مدافع 25 ساله که در شکست 6 بر صفر مراکش مقابل آلمان نیمکت‌نشین بود؛ با پوشش اسلامی اولین بازی‌اش را برای مراکش در این تورنمنت انجام داد و به تیمش برای کسب پیروزی مقابل کره جنوبی کمک کرد. پوشاندن موهای سر به دلایل مذهبی، در سال 2014 توسط فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) مجاز شد.

مراکش یکی از هشت تیمی است که اولین حضورشان را در مسابقات جام جهانی زنان تجربه می‌کنند.

جام جهانی فوتبال , تیم ملی فوتبال مراکش , فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) , جام جهانی فوتبال , تیم ملی فوتبال مراکش , فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) , جام جهانی فوتبال , تیم ملی فوتبال مراکش , فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) ,

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1417949

مهمترین اخبار ایران و جهان: