نیوز سیتی!
09 مرداد 1402 - 22:07

گوگل تسلیم رگولاتوری ایتالیا شد

رگولاتوری ایتالیا اعلام کرد اقدامات گوگل برای جلب‌نظر این نهاد نظارتی کافی بوده است.

به گزارش گروه علم و پیشفت خبرگزاری فارس، ناظر رقابت ایتالیا روز دوشنبه اعلام کرد اقدامات پیشنهادی گوگل را برای پایان دادن به تحقیقات در مورد سوء استفاده این غول فناوری از موقعیت برتر خود در بازار پذیرفته است.

این ناظر ایتالیایی سال گذشته پس از شکایت یک شرکت تازه تاسیس این کشور، تحقیقاتی را در زمینه انحصار طلبی گوگل آغاز کرده بود.  این استارت‌آپ ایتالیایی گوگل را به ممانعت از حق کاربران این شرکت آمریکایی برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات شخصی خود با سایر پلتفرم‌های خدمات دیجیتال متهم کرد.

رگولاتور در بیانیه ای گفت: «گوگل در پاسخ به این تحقیق، تغییراتی را در سرویس پشتیبان گیری از داده های خود به منظور افزایش توانایی کاربران برای استخراج اطلاعات شخصی خود از خدمات واحد آلفابت پیشنهاد کرد.»

ظاهرا مقامات در مجموع، تعهدات این شرکت را برای رفع نگرانی‌های مربوط به رقابت مناسب تشخیص دادند. سخنگوی گوگل از تصمیم این ناظر استقبال کرد و افزود که این شرکت در حال سرمایه گذاری بر روی قابلیت انتقال داده ها است به نحوی که تجربه کاربر را بهبود بخشد و از حریم خصوصی و امنیت کاربر محافظت کند.

سال گذشته، رگولاتور ایتالیا گفته بود که سوء استفاده مطرح شده توسط گوگل می تواند مزایای اقتصادی که مصرف کنندگان می توانند از داده های خود به دست آورند و همچنین حس رقابت را محدود کند.

 مقامات ناظر پیش از این اعلام کرده بودند رفتار گوگل می‌تواند حق انتقال داده‌های شخصی را که توسط ماده 20 مقررات عمومی حفاظت از داده اتحادیه اروپا ایجاد شده، کاهش داده و  مزایای اقتصادی را که مصرف‌کنندگان می‌توانند از داده‌های خود کسب کنند، محدود کند. در عین حال، این سوء استفاده رقابت را محدود می‌کند. 

اگر گوگل به دلیل سوء استفاده از موقعیت خود مجرم شناخته شود، تا 10 درصد از فروش جهانی سالانه خود را جریمه می شود.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1420649

مهمترین اخبار ایران و جهان: