نیوز سیتی!
10 مرداد 1402 - 09:50

اسارت اهل بیت (ع) مکمل حادثه کربلا بود

گناوه- امام جمعه گناوه با بیان اینکه اسارت اهل بیت(ع) مکمل حادثه کربلا است گفت: حضرت زینب(س) و اهل بیت(ع)، پیام‌رسان خون امام حسین(ع) شدند و حادثه کربلا را تبیین کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی دوشنبه شب در مراسم عزاداری دهه دوم محرم در حسینیه حضرت ابوالفضل (ع) گناوه با تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان و یاران باوفای آن حضرت اظهار داشت: حوادثی که در عالم رخ می‌دهد هر چند هم جانکاه باشد بعد از گذشت مدت زمانی به دست فراموشی سپرده می‌شود چرا که عالم مادی دستخوش تحول و دگرگونی ها است و همه عوامل مادی روزی از بین می‌رود.

امام جمعه گناوه با بیان اینکه در این میان و بر خلاف عالم مادی، انسان‌های الهی هر چه زمان بر آنها بگذرد کهنه و فرسوده نمی‌شوند، گفت: کهنه و فرسوده شدن و فرسایش پیدا کردن از ویژگی‌های عالم ماده است ولی انسان‌های الهی هیچ گاه فراموش نمی‌شوند و وجود مبارک امام حسین (ع) یکی از انسان‌های الهی و آسمانی که هر چه تاریخ بر آنها بگذرد خاموش نمی‌شود و به دست فراموشی سپرده نمی‌شود.

حجت الاسلام رکنی حسینی بیان کرد: در طول نزدیک به ۱۴ قرن تمام دشمنان تلاش کردند تا این چراغ پرفروغ الهی را خاموش کنند و مردم را از امام حسین (ع) جدا کنند اما هیچ گاه موفق نشده‌اند.

وی یادآور شد: در حال حاضر نیز معاندان و دشمنان اهل بیت (ع) تمام سعی و تلاش خود را برای کم رنگ کردن مراسم و محافل محرم و امام حسین (ع) انجام دادند اما علیرغم همه این توطئه‌ها و دسیسه‌ها، حضور مردم در این آئین‌ها و مجالس نه تنها کم رنگ تر نشد بلکه پررونق‌تر شد.

امام جمعه گناوه با اشاره به اهمیت روشنگری‌های اسرای کربلا بعد از شهادت امام حسین (ع) و شهدای کربلا گفت: آنچه باعث شد تا بعد از شهادت امام حسین (ع) حادثه کربلا ماندگار شود، اسارت آل الله روشنگری‌های امم سجاد (ع) و حضرت زینب (س) است.

وی ادامه داد: با بیان اینکه یکی از رمز و رازهای مهلت خواستن امام حسین (ع) در شب عاشورا این بود که اگر دشمن در شب جنگ را آغاز می‌کرد تمام افراد حاضر در لشکر امام (ع) به شهادت می‌رسیدند و کربلا در کربلا دفن می‌شد و هیچکس نبود که پیام رسان حادثه کربلا باشد.

وی ادامه داد: اسارت اهل بیت (ع) مکمل حادثه کربلا است و اگر دشمن این کاروان را به عنوان اسیر کوفه نمی‌برد قطعاً اثرگذاری که حادثه کربلا بر جامعه آن روز داشت حاصل نمی‌شد.

حجت الاسلام رکنی حسینی بیان کرد: وقتی که حضرت زینب (س) و اهل بیت وارد شهر کوفه شدند پیام رسان خون امام حسین (ع) شدند و حادثه کربلا را تبیین کردند.

وی گفت: حضرت زینب با شجاعت و بلاغت و عفت به رسوا کردن دشمن پرداختند و با خطبه‌هایی که در کوفه، شام و مدینه خواندند دستگاه ظالم یزید را رسوا کردند.

وی بیان کرد: خواست و اراده خداوند بر این بود که امام حسین (ع)، حضرت زینب (س) را با خود به کربلا آورد و بعد از شهادت آن حضرت پیام رسان کربلا شد و دشمن را رسوا کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1420905

مهمترین اخبار ایران و جهان: