نیوز سیتی!
09 مرداد 1402 - 12:46

توسعه همکاری‌های بین‌المللی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با پاکستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: رویکرد این دانشگاه در حوزه بین‌الملل توسعه تعاملات و همکاری با کشورهای مختلف جهان از جمله کشور دوست و همسایه پاکستان است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهددا، دکتر محمدعلی کیانی در نشست با سرکنسول پاکستان در مشهد، اظهار کرد: رویکرد دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حوزه بین‌الملل توسعه تعاملات و همکاری با تمامی کشورهای جهان به‌ویژه کشورهای منطقه و همسایه بوده است.

وی تصریح کرد: ما در حوزه پژوهش جزو ۳ دانشگاه برتر ایران هستیم و در بسیاری از تخصص‌های پزشکی و داروسازی جزو برترین‌ها و سرآمدها هستیم و بسیاری از دانشگاه‌ها از شیوه‌های موفق دانشگاه علوم پزشکی مشهد الگوگیری کرده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه ما در حوزه گردشگری سلامت و ارائه خدمات درمانی مراکز مجهز دارای مجوز ipd را داریم که با افتخار پذیرای بیماران غیرایرانی در حوزه‌های مختلف همچون قلب، سرطان، پیوند اعضا و غیره هستیم، خاطرنشان کرد: ما در حوزه پیوند اعضا بیش از ۱۱۰ پیوند قلب انجام داده‌ایم و خوشبختانه این اعمال با موفقیت انجام شده است و خدمات ارائه شده به لحاظ پرداخت هزینه‌های مالی قابل مقایسه با دیگر کشورها نیست.

کیانی افزود: در حوزه بهداشت جزو کشورهای شاخص دنیا هستیم و سازمان بهداشت جهانی عملکرد شهرهای مختلف ایران از جمله مشهد را در حوزه‌های مختلف بهداشتی همچون مراقبت از مادران باردار، کنترل بیماری‌های واگیر و غیرواگیر، کنترل بیماری‌های فصلی و ویروسی و غیره بسیارخوب ارزیابی کرده است.

وی با تاکید بر اینکه ما در بحث رتبه‌بندی‌های جهانی در بسیاری از رشته‌های مختلف پزشکی و داروسازی رتبه بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ را داریم که در نوع خود بی‌نظیر است، گفت: ما همچنین در حوزه آموزش جایگاه بسیار خوبی داریم و ضمن جذب دانشجوی بین‌الملل از کشورهای مختلف اعزام اعضای هیات علمی را به دیگر کشورها، در راستای امضای تفاهم‌نامه‌های آموزشی، پژوهشی، بهداشتی و درمانی را داریم و با افتخار تمام آماده پذیرش دانشجویان پاکستانی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: ما آماده همکاری همه جانبه در تمامی بخش‌های حوزه سلامت با کشور پاکستان هستیم و امیدواریم که خروجی این نشست به همکاری فی‌مابین میان طرفین منجر شود.

کیانی تاکید کرد: ما در ۵ حوزه پذیرش بیمار، پژوهش، دارو، مهارت‌افزایی و برگزاری دوره‌های تخصصی ویژه پزشکان و پذیرش و تبادل استاد و دانشجو، آماده همکاری با کشور دوست و همسایه پاکستان هستیم.

در این نشست محمد شهریار، سرکنسول پاکستان در مشهد، گفت: ما از هماهنگی‌های صورت گرفته توسط نمایندگی وزارت امور خارجه در شرق کشور و دانشگاه علوم پزشکی مشهد جهت برقراری این دیدار دوستانه ،صمیمانه تقدیر و تشکر می‌کنیم.

وی افزود: پاکستان و ایران هر روز در حال نزدیک شدن به هم هستند، من مدت ۱۰ ماه که در مشهد مستقر شدم و در این شهر چیزهای بسیارخوبی دیدم، گویی که در شهر خودم هستم و از محبت مردم مشهد تشکر می‌کنم.

سرکنسول پاکستان در مشهد با اشاره به اینکه ما در حوزه‌های مختلف تجاری و اقتصادی آماده همکاری با کشور دوست و همسایه ایران هستیم، بیان کرد: ما پس از فروکش کردن کرونا شاهد خیل عظیم زائران غیرایرانی از کشورهای مختلف از جمله پاکستان در مشهد هستیم و این حضور پررنگ زائران پاکستانی زمینه همکاری بیش از پیش را در تمامی حوزه‌ها از جمله حوزه سلامت فراهم می‌آورد.

شهریار تاکید کرد: ما مذاکرات سازنده‌ای با مسئولان دانشگاه فردوسی مشهد داشتیم و بسیار خوشحالیم که توسعه همکاری‌های دانشگاهی را در حوزه سلامت و با دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم داریم.

وی با بیان اینکه پاکستان در حوزه فناوری اطلاعات رشد خوبی در یک سال اخیر داشته و توانسته سودی ۲ میلیارد دلاری داشته باشد و متخصصان این حوزه به دیگر نقاط جهان اعزام شده‌اند، خاطرنشان کرد: ما معتقدیم که مشهد می‌تواند به عنوان یک الگوی موفق در حوزه‌های مختلف پزشکی از جمله مراکز تحقیقاتی و همچنین در دیگر تخصص‌های پزشکی و دارویی باشد و ما آماده‌ایم که فصل جدیدی از همکاری‌های مشترکمان را با این دانشگاه آغاز کنیم.

در این نشست دکتر شاپور بدیعی معاون بین‌الملل علوم پزشکی مشهد و دکتر کیهان گنودی مدیر بین‌الملل و دکتر داوود خوش‌شکن مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد از تمایل خود به توسعه همکاری‌های بین‌الملل با کشور دوست و همسایه پاکستان در حوزه‌های پذیرش دانشجو، پذیرش گردشگر سلامت و توسعه همکاری‌های آموزشی، پژوهشی، بهداشتی و درمانی خبر دادند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حوزه ارائه خدمات درمانی آماده پذیرش و درمان مستقیم و بی‌واسطه بیماران پاکستانی در بیمارستان‌های امام رضا(ع)، اکبر و دیگر مراکز درمانی دارای مجوز ipd است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1419549

مهمترین اخبار ایران و جهان: