نیوز سیتی!
14 مرداد 1402 - 23:17

امروز ایران اسلامی با جنگ شناختی بین‌المللی مواجه است

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ما چه بخواهیم و چه نخواهیم با یک جنگ شناختی و بین‌المللی روبه رو هستیم، گفت: دشمن برای خالی کردن مساجد و برای روحانیت‌زدایی طرح و نقشه دارند، چون دشمن از نیروهای مسلح و بسیج ضربات سنگینی خورده است و به همین دلیل برای وارد کردن آسیب به پیکره نظام و قدرت آن طرح‌ها و برنامه‌ دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ابوالفضل شکارچی، معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح در نشست صمیمانه با اصحاب رسانه استان زنجان ضمن تسلیت ایام سوگواری اباعبدالحسین(ع) با اشاره به اینکه همه شهدا ویژه‌تر شهدای زنجان از جمله شهید محمد ناصراشتری، شهید قامت بیات، شهید احدی، شهید دانشمند هسته‌ای شهید شهریاری و... به گردن ما حق دارند، اظهار داشت: درود می‌فرستیم به فرماندهان دوران دفاع مقدس از جمله شهیدان مهدی باکری، شهید حاج احمد کاظمی و... که حق ‌ویژه‌ای بر گردن ما دارند.

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر کشور در شرایط بسیار حساسی به سر می‌برد، افزود: امروز جهان در شرایط پیچیده و حساسی قرار گرفته است و اگر کمی تامل کنیم جهان در حال تحول و دگرگونی است و قدرت‌ها در جهان در حال جابه‌جایی هستند.

وی با اشاره به اینکه نظم نوین جهانی در حال شکل گیری است و این فرصتی است برای نظام جمهوری اسلامی و نیز برای بسیاری از کشور‌های دیگر که در این شرایط تحولی جایگاه ویژه خودشان را تعریف و پیدا کنند، گفت: قدرت‌های سلطه‌گر در راس آمریکا در حال دست و پا زدن و رو به افول هستند.

 

نظام سلطه در حال سست شدن و فروپاشی است

سردار شکارچی با بیان اینکه هر چه زمان می‌گذرد نظام جمهوری اسلامی از استحکام بیشتری برخوردار می‌شود و در مقابل نظام سلطه در حال سست شدن و فروپاشی است، عنوان کرد: رسانه‌ها در شرایط امروز یک رسالت بسیار سنگین دارند، چرا که در این شرایط باید ویژه‌‌تر نقش خودشان را ایفا کنند و تحلیل‌های درست بر حقایق داشته باشند.

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بیش از ۴۴ سال از انقلاب می‌گذرد، اما وقتی به عقب برمی‌گردیم و سال به سال مقایسه می‌کنیم انقلاب اسلامی هر روز یک گام جلوتر و دشمن یک گام عقب‌تر است، تصریح کرد: این که رهبری به جهاد تبیین تاکید دارند به این دلیل است که ما واقعیت‌ها و دستاوردهای انقلاب و حقایق آن را برای افکار عمومی به ویژه نسل جوان به درستی تبیین کنیم.

وی با بیان این مطلب که یکی از تهاجم‌های بسیار سنگین دشمن، تحمیل 8 سال جنگ بر کشورمان بود، گفت: ۳۷ کشور در جنگ تحمیلی علیه کشورمان بودند و از صدام حمایت می‌کردند.

سردار شکارچی با بیان اینکه پیشرفت‌های جمهوری اسلامی یکی از مسایلی است که باعث شده تا دشمنان علیه ایران اسلامی متحد شوند، چرا که می‌خواهند مقابل توسعه و پیشرفت‌های این انقلاب سد ایجاد کنند، ادامه داد: اگر رسانه‌ها در مقابل جنگ شناختی دشمن شکست بخورند ما هم مجبوریم در بسیاری از بخش‌ها این شکست را تحمل کنیم.

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه امروز ملت‌های جهان به جمهوری اسلامی امید دارند و نظام سلطه تمام امکانات خود را به کار گرفته تا با ترفندهای مختلف این ملت را نا امید کند، یادآور شد: دشمن در تلاش است که جای جلاد و شهید را عوض کند و نقش رسانه‌ها در این شرایط بسیار حساس است.

 

دشمن می‌خواهد عمق راهبردی رسانه‌ها را از بین ببرد

وی با بیان اینکه دشمن از برخی رسانه‌های داخلی به عنوان پیاده نظام استفاده می‌کنند و برخی رسانه‌ها آگاهانه و یا ناآگاهانه در این مسیر قرار می‌گیرند که جای بسی سوال و تعجب دارد، گفت: چرا که گاها شاهد هستیم برخی رسانه‌ها تیترهایی می‌زنند که در شان و به صلاح این نظام نیست.

سردار شکارچی با بیان اینکه دشمن تلاش می‌کند عمق راهبردی رسانه‌ها را از بین ببرد، تصریح کرد: از برخی رسانه‌ها این انتظار می‌رود که به نفع انقلاب اسلامی عمل کنند تا اینکه به عنوان پیاده نظام دشمن عمل کنند.

 

دشمن برای خالی کردن مساجد طرح دارد

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ما چه بخواهیم و چه نخواهیم با یک جنگ شناختی و بین‌المللی روبه رو هستیم، افزود: دشمن برای خالی کردن مساجد و برای روحانیت‌زدایی طرح و نقشه دارند، چون دشمن از نیروهای مسلح و بسیج ضربات سنگینی خورده است و به همین دلیل برای وارد کردن آسیب به پیکره نظام و قدرت آن  طرح‌ها و برنامه‌ دارد.

سردار شکارچی با بیان اینکه دشمنان از دست آوردهای نظام ناراحت هستند، گفت: دشمنان این دستاورد‌ها را به افکار عمومی منتقل نمی‌کند، بلکه به دنبال لکه‌های سیاه هستند.

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه دشمن با هزینه‌های کمتر خسارت‌های سنگینی بر پیکره جامعه وارد می‌کند، ادامه داد: نیروهای امنیتی امروز از ۸ هزار و ۷۰۰ کیلومتر مرز حفاظت و صیانت نمی‌کنند، نیروهای امنیتی جانشان را فدای این مردم می‌‌کنند.

 

رسالت رسانه‌ها بسیار سنگین است

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه جنگ شناختی بسیار پیچیده و بدون خون و خون‌ریزی و ویران کننده است و سرمایه اجتماعی را از بین می‌برد، گفت: در مقابل این هجوم دشمنان، رسالت رسانه‌ها بسیار سنگین است.

سردار شکارچی اضافه کرد: رسانه‌ها زمانی مشروعیت در نظام را دارند که از هویت ملی و اسلامی صیانت کنند و نیز به هویت کاذب و دروغین دشمن هجوم ببرند، آن وقت است که به رسالت خودشان در قالب یک رسانه عمل کرده‌اند، به عبارت دیگر رسانه‌ها هر دو کار را باید به موازات هم انجام بدهند.

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح در پایان گفت: همه این اتفاقات خوب و ارزشمند و این پیشرفت‌ها که دشمنان را خیره کرده است در سایه انسجام بوجود آمده است.

پایان پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1427793

مهمترین اخبار ایران و جهان: