نیوز سیتی!
21 مرداد 1402 - 20:46

کانون پرورش فکری ملجأ بسیاری از هنرمندان کشور است

اردبیل-رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، در رشد و بالندگی فرهنگ کشور گفت: کانون پرورش فکری یکی از مهم‌ترین نهادهای تأثیرگذار تربیتی بوده و ملجأ بسیاری از هنرمندان کشور است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود شالویی با حضور در کانون پرورش فکری کودک و نوجوان استان اردبیل با بیان اینکه کانون پرورش فکری ملجا بسیاری از هنرمندان کشور است، اظهار کرد: کانون یکی از قدیمی‌ترین مجموعه‌های فرهنگی کشور است که قبل از بسیاری از دستگاه‌های فرهنگی امروزی فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی از کانون پرورش فکری به‌عنوان یکی از مهم‌ترین نهادهای تأثیرگذار تربیتی نام برد و بیان کرد: نقشی که کانون در ساخت فیلم، تولید نمایش، برگزاری جشنواره‌های مختلف و بسیاری از کارهای مهم و اساسی دیگر داشته است، جای سپاس و قدردانی دارد و به‌سادگی نباید از کنار آن گذشت.

رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، در رشد و بالندگی فرهنگ کشور با اشاره به اینکه افراد هنرمند از دوران کودکی پرورش می‌یابند، گفت: بسیاری از هنرمندان دوره‌های هنری خود را در دوران کودکی و نوجوانی پشت سر گذاشته‌اند و درواقع فرایند هنرمند شدن از همین سنین آغاز می‌شود و کانون سرچشمه رشد بسیاری از هنرمندان نام‌آشنای کشور بوده است.

شالویی با اشاره به اینکه نیاز داریم نسل نوپای جامعه را برای آینده کشور تربیت نمائیم، ادامه داد: اگر در زمینه‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی کودکان و نوجوانان را مشغول کرده و از فکر و استعداد درست استفاده نمائیم دشمنان و معاندان کشور از بهره‌گیری از این قشر افراد برای مقاصد و منافع شوم مأیوس خواهند شد.

وی تصریح کرد: در کار با کودک و نوجوان، کانون پرورش فکری حرف اول را می‌زند که از عهده بسیاری از دستگاه‌های فرهنگی کشور برنمی‌آید و این حاصل تخصص و تجربه ارزشمند مربیان، استادان، هنرمندان و مجموعه عوامل دلسوز این نهاد در کنار خانواده‌ها است.

رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، در رشد و بالندگی فرهنگ کشور در ادامه با اشاره به اجرای دو عضو کانون اردبیل در همایش گرامیداشت شیخ صفی‌الدین اردبیلی، خوانش اشعار، ادای الفاظ و استفاده صحیح و مناسب از حرکات صورت و چهره توسط این اعضا را هنرمندانه توصیف کرد و اعتمادبه‌نفس و اجرای قدرتمندانه آن‌ها را نشان از فعالیت‌های تأثیرگذار کانون بیان کرد.

وی در پایان با تقدیر از برگزارکنندگان نمایشگاه «آوای نقوش و کتیبه»، از مربی و دو عضو هنرمند کانون اردبیل تجلیل کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1438849

مهمترین اخبار ایران و جهان: