نیوز سیتی!
15 مرداد 1402 - 18:38

دشمن درصدد مخدوش کردن انتخابات است

بجنورد- معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی گفت: دشمن درصدد مخدوش کردن دموکراسی و سرمایه اجتماعی در حوزه انتخابات است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن ناهیدی عصر یک شنبه در نشست هم اندیشی دبیران شعب احزاب خراسان شمالی که در محل سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: وجود احزاب یک ظرفیت بالقوه برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات است زیرا می‌توانند تمام اقشار جامعه را به حضور در انتخابات دعوت کنند.

معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی شرکت تمام اقشار در انتخابات را موجب افزایش تأثیر قانونگذاری و کاهش قانون گریزی دانست.

وی افزود: در قانون جدید انتخابات نقش احزاب پررنگ‌تر دیده شده است لذا تا قبل از برگزاری انتخابات از ظرفیت این احزاب استفاده خواهد شد.

ناهیدی با تاکید بر اینکه عضویت در احزاب یک ارزش است، گفت، احزاب به بصیرت سیاسی قائل باشند و این موضوع را به مردم انتقال دهند.

ناهیدی انتخابات در هر کشوری را منشأ تحولات عنوان کرد و بیان کرد: در جمهوری اسلامی انتخابات از یک قدمت طولانی برخوردار است و جریانات مختلف هم تا کنون روی کار آمده اند که این یکی از دستاوردهای نظام محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان درصدد مخدوش کردن دموکراسی و سرمایه اجتماعی در انتخابات است این درحالی است که برای اثبات حاکمیت نظام، برگزاری باشکوه انتخابات حائز اهمیت است.

ناهیدی با تاکید بر اینکه اجرای قانون اساسی در سایه برگزاری انتخابات محقق می‌شود، افزود: برگزاری انتخابات ضرورت گردش نخبگان را بیش از گذشته نشان می‌دهد.

وی گفت: اقدامات زیر ساختی از جمله در حوزه اینترنت و فناوری اطلاعات انتخابات در حال شکل گیری است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1429293

مهمترین اخبار ایران و جهان: