نیوز سیتی!
16 مرداد 1402 - 03:04

تفسیر بهترین بازیکن جهان از کابوس پنالتی و کمدی تلخ در جام جهانی

بازیکن تیم فوتبال زنان آمریکا از دست دادن پنالتی در جام جهانی را مانند یک کمدی تلخ دانست.

به گزارش خبرگزاری فارس، تیم ملی فوتبال آمریکا نمایش خوبی در این جام جهانی داشت اما آنقدر خوب نبود که بتواند قهرمان ۲ دوره جام جهانی را از حذف شدن در مرحله یک هشتم نهایی باز دارد. 

تلاش آمریکایی‌ها برای کسب سومین عنوان قهرمانی متوالی یکشنبه در ضربات پنالتی ناکام ماند. این تیم بعد از تساوی مقابل سوئد، در ضربات پنالتی ۵ بر ۴ شکست خورد. مگان راپینو، سوفیا اسمیت و کلی اوهارا ضربات پنالتی را از دست دادند تا اینکه لینا هورتیگ ضربه خود را به گل تبدیل کرد و سوئد موفق شد آمریکا را از جام جهانی حذف کند.

این چهارمین باری بود که بازی آمریکایی‌ها در جام جهانی به وقت اضافه می‌رفت. هر ۳ بازی قبلی هم به ضربات پنالتی کشیده شد که می‌توان به فینال ۲۰۱۱ و قهرمانی ژاپن اشاره کرد. این تیم در ضربات پنالتی در بازی یک چهارم نهایی در سال ۲۰۱۱ مقابل برزیل و در فینال ۱۹۹۹ مقابل چین پیروز شد.

نتیجه کسب شده فوتبال زنان آمریکا مقابل سوئد به کار بین‌المللی مگان راپینو برنده کفش طلای ۲۰۱۹ که پس از جام جهانی خداحافظی می‌کند، پایان داد. او در تورنمنت نهایی خود مدت کوتاهی به میدان رفت و در بازی‌های اول و سوم مرحله گروهی تیمش نیمکت نشین بود.

راپینو بعد از این بازی و از دست دادن پنالتی، گفت: من فکر می‌کنم ما خیلی خوب بازی کردیم به خاطر همین خوشحالم اما از دست دادن پنالتی برای من مانند یک کمدی تلخ است.

وی افزود: من دوست داشتم برای این تیم (آمریکا) و برای این کشور بازی کنم، این همیشه برایم مایه افتخار بوده است. همیشه سعی کرده‌ام بازی را به شیوه‌ای درست انجام دهم و همه چیز را درست پیش ببرم.

این بازیکن که افتخارات زیادی را به دست آورده و همیشه در مخالفت با تبعیض نژادی تلاش کرده، تصریح کرد: بدون برنده شدن شما این همه میکروفون را به سمت خود جذب نمی‌کنید. بدون برنده شدن رسانه‌ها را بدست نمی‌آورید، چشم‌ها را به سمت خود جلب نمی‌کنید، هواداران را به دست نمی‌آورید.

در سال ۲۰۲۲ مدال آزادی ریاست جمهوری بالاترین افتخار غیرنظامی آمریکا، در کنار سیمون بایلز دارنده مدال طلای المپیک ژیمناستیک، به راپینو اعطا شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1429693

مهمترین اخبار ایران و جهان: