نیوز سیتی!
16 مرداد 1402 - 11:41

حمایت از رسانه‌ها به عنوان رکن اساسی امر به معروف لازم است

مشهد ـ سخنران مذهبی گفت: دولت اسلامی هم به عنوان نهادی که باید از نهادهای عمومی که تکالیف خاص دارند حمایت کند و حمایت از رسانه‌ها هم به عنوان رکن اساسی امر به معروف لازم است.

به گزارش خبرگزاری مهر، در آستانه روز خبرنگار و به ابتکار مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی، جمعی از اصحاب رسانه مهمان حسینیه حرم مطهر رضوی شدند و محفلی عاشورایی را برپا کردند که در این مراسم حجت الاسلام مجتبی الهی خراسانی به مسئولیت اجتماعی خبرنگاران هم اشاره کرد و گفت: نبی، کسی است که خبر دارد و انبیا کسانی هستند که خبرها از غیب به آنها رسیده است. کسانی هم که در مسیر رساندن پیام الهی فعالیت دارند همگی کار پیامبرگونه می‌کنند.

سخنران مذهبی افزود: در یک جامعه دینی، اعضای جامعه خبری، گروه خاصی هستند که مسئولیت آنها نسبت به دعوت به خیر و امر به معروف یک رسالت حرفه‌ای است، بر همین اساس دولت اسلامی هم به عنوان نهادی که باید از نهادهای عمومی که تکالیف خاص دارند حمایت کند و حمایت از رسانه‌ها هم به عنوان رکن اساسی امر به معروف لازم است.

وی درباره قدرت اثرگذاری رسانه و ضرورت تقویت آن هم اظهار کرد: خبر رسانی باید به گونه‌ای باشد که دشمن، همانطور که از موشک‌های ما حساب می‌برد از جبهه خبری ما نیز ترس و واهمه داشته باشد و به همین دلیل ضرورت دارد توان خود را در این عرصه همواره تقویت کنیم.

مرثیه‌خوانی برای خبرنگاران با اشعار اختصاصی

در این محفل، حاج احمد واعظی هم مرثیه‌ای با شعری مرتبط با خبرهای مرتبط با واقعه عاشورا را انتخاب کرده بود تا این ایده ناب میزبانی از خبرنگاران، جلوه‌ای ناب‌تر داشته باشد.

اجرای تعزیه نیز حال و هوای آئینی این محفل عزاداری را زیباتر کرد و اهالی رسانه، ایفاگران نقش‌های این تعزیه را با زبان رسانه و هنر، فرهنگ عاشورایی را زنده نگاه داشته‌اند تکریم کردند.

گفتنی است؛ در پایان این محفل، اهالی رسانه میهمان خوان متبرک حضرت رضا (ع) شدند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1430149

مهمترین اخبار ایران و جهان: