نیوز سیتی!
28 تیر 1402 - 22:27

کشف ۴۲۷ کیلوگرم مواد مخدر در سمنان

فرمانده انتظامی استان سمنان از برخورد قاطع پلیس با فروشندگان و توزیع‌کنندگان مواد مخدر و کشف ۴۲۷ کیلوگرم انواع مواد مخدر در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سرهنگ جلیل موقوفه‌ای، فرمانده انتظامی استان سمنان عصر امروز در جمع خبرنگاران با عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام محرم و سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) خدمت مردم نجیب و شریف استان سمنان اظهار کرد: مجموعه انتظامی استان طرح‌های ویژه‌ای از ابتدای سال تاکنون در راستای ارتقای امنیت اجتماعی و پاک‌سازی پارک‌ها و تفرجگاه‌ها و کانون‌های اصلی جرم، برخورد با سارقان، سوداگران و فروشندگان مواد مخدر و اراذل و اوباش اجرا کرد.

وی تصریح کرد: امروز شاهد نمایش کشفیات دستاوردهای مرحله سوم رزمایش «فتح» که توسط پلیس‌های تخصصی و فرماندهی انتظامی شهرستان‌ها به مرحله اجرا درآمده بود، هستیم.

دستگیری ۷۲ سارق و متلاشی شدن ۵ باند سارقان حرفه‌ای

وی به کاهش ۱۵ درصدی وقوع سرقت و افزایش ۱۰ درصدی کشفیات در تیرماه امسال نسبت به سال گذشته اشاره کرد و گفت: در این طرح، ۷۲ سارق دستگیر و پنج باند سارقان حرفه‌ای منهدم شد.

فرمانده انتظامی استان سمنان با بیان اینکه تعدادی از اعضای باند سارقان حرفه‌ای که به یکی از استان‌های شمال غربی گریخته بودند، توسط مأموران پلیس آگاهی استان شناسایی و دستگیر شدند، افزود: یک باند سرقت احشام با تلاش پلیس منهدم و ۶ نفر اعضای آن دستگیر شدند که به ۱۱۳ فقره سرقت اعتراف کردند.

موقوفه‌ای با اشاره به اینکه در شهرستان سمنان باند سارقان سیم و کابل مخابرات با ۱۵۶ فقره سرقت توسط مأموران شناسایی و دستگیر شدند، اضافه کرد: از متهمان ۷۰۰ کیلوگرم سیم و کابل کشف و ضبط شد و در این راستا، یک باند سارقان سیم و کابل برق هوایی با ۱۱۵ فقره سرقت در شهرستان شاهرود زمین‌گیر شدند.

کشف ۴۲۷ کیلوگرم انواع مواد مخدر

موقوفه‌ای از برخورد قاطع پلیس با فروشندگان و توزیع‌کنندگان مواد مخدر و کشف ۴۲۷ کیلوگرم انواع مواد مخدر خبر داد و گفت: ۱۵۸ معتاد متجاهر و خرده‌فروش مواد مخدر شناسایی و دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

 وی افزود: ۴۸ دستگاه انواع خودرو و موتورسیکلت از قاچاقچیان مواد مخدر کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی استان سمنان با تشکر از حمایت‌ها و پشتیبانی‌های استاندار سمنان در هم‌افزایی بین دستگاه‌های دولتی برای کنترل بیشتر محورهای مواصلاتی استان اضافه کرد: فرماندهی انتظامی استان سمنان در آینده‌ای نه‌چندان دور با راه‌اندازی ایستگاه‌های کنترل و بازرسی در گلوگاه‌های اصلی و محورهای مواصلاتی و به‌کارگیری تجهیزات هوشمند پلیسی نظیر یگان پهپادی نظارت دقیق و دائمی بر مسیرهای ترانزیت قاچاقچیان و مناطق کویری این استان دارد.

دستگیری فردی مأمورنما همراه با سلاح و تجهیزات نظامی

موقوفه‌ای گفت: پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان چهار باند از اراذل و اوباشی که مخل امنیت عمومی و آسایش مردم بودند را دستگیر و چند قبضه سلاح سرد از آن‌ها کشف کردند.

وی اظهار کرد: در اجرای طرح فتح، یک نفر مأمورنما همراه با سلاح کلت کمری و مقادیری تجهیزات پلیسی با اشرافیت اطلاعاتی پلیس شهرستان مهدی‌شهر شناسایی و دستگیر شد.

کشف ۲۰ تن پارچه قاچاق

فرمانده انتظامی استان سمنان با بیان اینکه مأموران پلیس امنیت اقتصادی موفق به کشف یک محموله ۲۰ تنی از پارچه‌های قاچاق به ارزش ۱۰۰ میلیارد ریال شدند، افزود: از دیگر دستاوردهای این پلیس می‌توان به کشف ۱۵۰ حلقه لاستیک خارجی قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در طول اجرای طرح فتح اشاره کرد.

برنامه‌های عملی پلیس سبب کاهش آمار تصادفات فوتی شد

موقوفه‌ای با اعلام اینکه تصادفات جاده‌ای منجر به فوت سه‌ماهه اول سال کاهش ۱۰ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال قبل داشته است، خاطرنشان کرد: پلیس استان سمنان با شناسایی دقیق و کارشناسی شده نقاط حادثه‌خیز و استقرار مناسب نیروها در آن نقاط، افزایش دوربین‌های نظارتی جاده‌ای، بسیج نیروهای ستادی و افزایش هم‌افزایی و همکاری با سایر دستگاه‌های دولتی ذی‌ربط به این دستاورد مهم (کاهش تصادفات جاده‌ای) دست یافته است و بنا داریم با اجرای سازی سایر برنامه‌های راهبردی این آمار را در استان کاهش دهیم.

پایان پیام/۷۴۰۰۷/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1374093

مهمترین اخبار ایران و جهان: