نیوز سیتی!
28 تیر 1402 - 19:05

زلنسکی: برای دفاع هوایی مقابل روس‌ها به سامانه‌های پیشرفته بیشتری نیاز داریم

رئیس جمهور اوکراین با اشاره به حملات موفق هوایی روسیه گفت که برای محافظت از زیرساخت‌های حیاتی‌ در سراسر اوکراین به سامانه‌های دفاع هوایی پیشرفته بیشتری نیاز دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رئیس جمهور اوکراین روز چهارشنبه با اشاره ضمنی به حملات موفق هوایی روسیه گفت که این کشور برای محافظت از زیر ساخت‌های حیاتی‌اش به سامانه‌های دفاع هوایی پیشرفته بیشتری نیاز دارد.

به گزارش «وبگاه دولت اوکراین» «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین در دیدار با نمایندگان رسانه‌ها در «کی‌یف» گفت اوکراین برای حفاظت از زیر ساخت‌های راهبردی در شهرهای خود به سامانه‌های پبیشرفته دفاع هوایی بیشتری نیاز دارد.

به‌رغم کمک‌های تسلیحاتی گسترده غرب به اوکراین، اخیراً رسانه غربی اعلام کردند در دو هفته نخست از ضدحملات اوکراین علیه روسیه، دستکم ۲۰ درصد از تسلیحاتی که کی‌یف به میدان نبرد ارسال کرده بود، نابود شد. 

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه ۲۱ تیر در جمع خبرنگاران گفت از چهارم ژوئن (۱۴ خرداد) نیروهای مسلح اوکراین بیش از ۲۶ هزار نظامی و بالغ بر سه هزار سخت‌افزار نظامی (انواع تسلیحات) خود را در جریان ضدحملات از دست دادند. 

رئیس جمهور اوکراین در اظهارات خود به حملات روز چهارشنبه روسیه با موشک و پهپاد به بنادر و سایر زیرساخت‌های این کشور اشاره کرد.

زلنسکی در سخنان خود به سامانه‌های «سامپت» ساخت فرانسه و «پاتریوت» ساخت آمریکا به عنوان نمونه پدافند‌های مورد نیاز اوکراین اشاره کرد.

خبرگزاری «رویترز» در همین زمینه گزارش داد مقام‌های آمریکایی قرار است بسته تسلیحاتی جدیدی به ارزش ۱.۳ میلیارد دلار برای کمک به اوکراین اعلام کنند که شامل انواع پهپادهای انتحاری و سیستم راکت‌انداز جدید «ومپایر» می‌شود. 

رویترز  به نقل از دو مقام آمریکایی گزارش داد جدیدترین کمک نظامی در هفته جاری رونمایی خواهد شد. کی‌یف مهمات، رادار و سایر سامانه‌های ضد پهپاد را علاوه بر ومپایر دریافت خواهد کرد. 

جنگنده‌ها و پهپادهای روسیه بارها توانسته‌اند با عبور از لایه‌های پدافندی اوکراین اهداف مورد نظر را با دقت نابود کنند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1373605

مهمترین اخبار ایران و جهان: