نیوز سیتی!
05 آذر 1402 - 19:38

«قالی فاخر» در نصف جهان پهن می‌شود

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف استان اصفهان گفت: جشنواره «قالی فاخر» جهت شناسایی و معرفی آثار فاخر و برگزیده در اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان سعید عصاچی، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف استان اصفهان  در نشست خبری دومین جشنواره قالی فاخر ایران اظهار کرد: مرکز ملی فرش در راستای وظایف قانونی خود  اقدام به برگزاری جشنواره «قالی فاخر» جهت شناسایی و معرفی آثار فاخر و برگزیده کرده و میان سازمان سمت اصفهان، اتاق بازرگانی و مرکز ملی فرش توافق نامه‌ای شکل گرفته است.

وی افزود: دبیرخانه دائمی جشنواره قالی فاخر ایران به اصفهان داده شد تا هر سال این جشنواره برگزار شود که سال گذشته اولین جشنواره برگزار شد و از کل کشور فرش‌های نفیسی را ارائه دادند و ۵۰ تخته فرش به نمایش گذاشته شد. 

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف استان اصفهان ادامه داد: معرفی تنوع ویژگی‌های فرش دستباف ایران در سطح ملی و بین المللی، ترغیب و تشویق بافندگان طراحان نقاشان تولیدکنندگان فروشندگان و ایجاد انگیزه برای بروز استعدادها و نوآوری و خلاقیت از اهداف این جشنواره است. 

وی افزود: کسانی که فرش فاخر دارند، می‌توانند  از امروز تا آخر آذرماه در سایت جشنواره به آدرس ircfestival.ir ثبت نام کرده تا توسط کارشناسان در اتحادیه هر استان، داوری اولیه شود و فرش‌های قابل عرضه به اصفهان ارسال و بعد از داوری نهایی در نمایشگاه اصفهان از  ۴تا ۹ بهمن ماه در  معرض حضور قرار گیرد. 

عصاچی خاطرنشان کرد: همزمان با افتتاحیه بیست و ششمین نمایشگاه فرش، اهدا جوایز و اعلام برندگان را خواهیم داشت، فرش ها در  سه گروه فرش عشایری و روستایی، فرش‌های شهرباف و فرش‌های مدرن دسته بندی  می‌شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1585493

مهمترین اخبار ایران و جهان: