نیوز سیتی!
05 آذر 1402 - 14:55

مهارت‌آموزی ۸۴۰ نفر از سربازان سپاه بیت‌المقدس کردستان

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان گفت: در حال حاضر با همکاری فنی و حرفه‌ای، بیش از ۱۲ کارگاه مهارت‌آموزی برای سربازان در نیرو های مسلح تشکیل شده و بیش از ۸۴۰ نفر از سربازان سپاه از این مهارت‌ها بهره بردهاند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سردار امان‌اله گشتاسبی در حاشیه برگزاری آزمون مهارتی فنی‌وحرفه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: یکی از مباحث مهم که در نظام مقدس جمهوری اسلامی جریان دارد، مسئله خدمت سربازی است که بخش اعظمی از جوانان ما بخشی از بهترین سن جوانی خود را برای حفظ و صیانت از نظام جمهوری اسلامی در نیروهای مسلح خدمت می‌کنند.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان گفت: در گذشته که توجه خاصی به امر سربازی نمی‌شد، جمعیت زیادی از جوانان ما صرفا برای خدمت سربازی وارد مراکز نظامی می‌شدند و در واقع به شکلی این دو سال در بحث خدمت سپری می‌شد.

وی ادامه داد: با تدابیر فرمانده کل قوا و عملیاتی کردن این دستور توسط رئیس کل نیروهای مسلح، از ۱۳۹۶ قرارگاه مهارت‌آموزی در نیروهای مسلح شکل گرفت.

سردار گشتاسبی با تاکید بر اینکه این قرارگاه با هدف مهارت‌آموزی و یادگیری برای جوانانی که وارد خدمت می‌شدند برنامه‌ریزی شد و در سپاه پاسداران نیز با لبیک این امر را مهم شکل داد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر با همکاری فنی و حرفه‌ای بیش از ۱۲ کارگاه تشکیل شد و از زمان آغاز تاکنون توانستیم بیش از ۸۴۰ نفر از سربازانی که وارد سپاه بیت‌المقدس شده بودند را از این امتیاز ارزشمند برخوردار کنیم  تا بتوانند زندگی خود را بعد از خدمت سربازی رقم زدند.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان افزود: همچنین امروز حدود ۴۰ نفر در مسابقات بهترین‌ها در مهارت‌آموزی شرکت کرده‌اند. 

وی خاطرنشان کرد: این اقدام مهم و ارزشمندی است که نظام جمهوری اسلامی به فکر جوانان برای مهارت و یادگیری فن شکل داده و اگر با این نگاه حرکت کنیم، بخشی از مشکلات جوانان با این اقدام به نتیجه مطلوب خواهد رسید و بعد از خدمت سربازی سرگردان نمی‌شوند و به سمت سر و سامان دادن زندگی می‌روند‌.

انتهای پیام ۲۳۳۰/۷۲

منبع: فارس
شناسه خبر: 1585149

مهمترین اخبار ایران و جهان: