نیوز سیتی!
03 دی 1402 - 19:40

استفاده از تکنولوژی‌های نوین در پروژه‌های آب و فاضلاب اصفهان

مدیرعامل آبفای استان اصفهان از ایجاد زیرساخت‌های سخت افزاری و نرم افزاری به منظور استفاده از تکنولوژی‌های نوین و کاربردی کردن GIS در پروژه‌های آب و فاضلاب اصفهان خبر داد.

حسین اکبریان، مدیرعامل آبفای استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد:کاربردی کردن سیستم GIS علاوه بر سرعت بخشیدن در اجرای پروژه‌های توسعه‌ای در بخش  آب و فاضلاب در بخش مشترکان هم بسیار حائز اهمیت است و بر این اساس انتظار می‌رود تمرکز و دقت ویژه‌ای در خصوص کاربردی کردن هر چه بیشتر این فرایند بیش از گذشته مد نظر قرار گیرد.

وی افزود: سیستم GIS دربرآورد  آماده‌سازی نصب انشعابات بسیار کاربردی است و می‌تواند در کاهش زمان و هزینه‌ها بسیار موثر واقع شود.

اکبریان انجام تحقیقات کاربردی با همکاری پارک‌های علم و فناوری و نیز شرکت‌های دانش بنیان را در شکوفایی صنعت بسیار  مهم خواند و گفت: قطعا از این پس تحقیقات کاربردی در صنعت آبفای استان اصفهان مانند مدیریت لجن در تصفیه خانه‌های فاضلاب، استفاده از تکنولوژی نوین در ایستگاه‌های پمپاژ به منظور کاهش مصرف انرژی و نیز افزایش راندمان این تاسیسات با انسجام و دقت بیشتری انجام می‌شود و نیز تحقیقاتی در خصوص افزایش بهره‌وری و کارایی کارکنان در دستور کار قرار می گیرد.

مدیرعامل آبفای استان اصفهان پیشنهادات کاربردی و سازنده را بسیار کارگشا خواند و تصریح کرد: انتظار می‌رود ارائه  پیشنهادات سازنده و کاربردی از سوی کارکنان در راستای بالندگی و شکوفایی صنعت آبفا در اصفهان ادامه داشته باشد و انتظار است که در آینده نزدیک روند ارائه  پیشنهادات از لحاظ کمی و کیفی مطلوب‌تر شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون آبفای استان اصفهان در استفاده از تسهیلات ماده ۵۶ در کشور پیشرو است، تصریح کرد: زمینه‌های استفاده از تسهیلات ماده ۵۶ در پروژه‌های آب و فاضلاب باید تسریع شود تا طرح‌های توسعه‌ای آبفا در سطح استان بدون وقفه عملیاتی شود.

اکبریان با اشاره به استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در اجرای پروژه‌ها خاطرنشان کرد: با انعقاد قراردادهای مختلف با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی مانند قرارداد بیع متقابل، پروژه‌های آب و فاضلاب در شهرها و روستاهای استان اجرایی شده‌اند که در این میان می‌توان به اجرای تاسیسات فاضلاب در ۱۹ روستای استان اشاره کرد و این مهم باید همچنان ادامه یابد.

مدیرعامل آبفای استان اصفهان بهره‌مندی از هوش مصنوعی، داده کاوی و نیز داشبورد مدیریتی را در افزایش  بهره‌وری صنعت آبفا موثر برشمرد و بیان کرد: باید زیرساخت‌های سخت افزاری و نرم‌افزاری کافی به منظور بهره‌مندی از  تکنولوژی‌های نوین در آبفای استان اصفهان اجرایی شود تا فرایند اجرای کارها بهینه‌تر دنبال شود.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1614749

مهمترین اخبار ایران و جهان: