نیوز سیتی!
04 دی 1402 - 14:40

مسکو: غرب در تلاش است اوضاع بلگراد را متزلزل کند

سخنگوی وزارت خارجه روسیه ماریا زاخارووا امروز دوشنبه در واکنش به ناآرامی‌های یکشنبه شب در پایتخت صربستان، انگشت اتهام را به سمت غرب نشانه گرفت.

گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس؛ «تلاش‌های مجموعه غرب برای متزلزل کردن وضعیت در صربستان با استفاده از روش‌های کودتای میدان آشکار است»، این سخنانی است که سخنگوی وزارت خارجه روسیه ماریا زاخارووا امروز دوشنبه در واکنش به وقایع شب گذشته در پایتخت صربستان بیان کرد. 

نیمه شب گذشته (به وقت تهران) حامیان اپوزیسیونِ طرفدار غرب صربستان در مخالفت با نتایج انتخابات اخیر و تثبیت جایگاه رئیس‌جمهور این کشور الکساندر ووچیچ، مجلس ملی صربستان را در بلگراد محاصره و سعی کردند درها را بشکنند؛ اقدامی که ووچیچ تلاش برای «انقلاب رنگی» توصیف کرده است.

«شورش‌های برنامه‌ریزی شده» عبارتی است که نخست‌وزیر این کشور آنا برنابیچ برای توصیف وقایع شب گذشته استفاده کرد و از سرویس‌های امنیتی روسیه بخاطر هشدار قبلی به بلگراد تشکر کرد. 

 

 

او با بیان این که تشکر از روسیه احتمالاً به مذاق غربی‌ها خوش نخواهد آمد، افزود «زمانی که این اطلاعات (هشدار مسکو) را با دیگران به اشتراک گذاشتیم، گفتند اطلاعات نادرست روسیه است که اخبار جعلی منتشر می‌کند».

زاخارووا تاکید کرد «پاینبدی به متن و روح قانون اساسی صربستان و احترام به انتخاب مردم این کشور که به نفع منافع ملی کشورشان رای دادند» تنها واکنش ممکن به نتایج انتخابات است. 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1615505

مهمترین اخبار ایران و جهان: