نیوز سیتی!
04 دی 1402 - 21:13

خبر خوب| یک محکوم به قصاص از اجرای حکم در شهرستان خرامه رهایی یافت

رئیس کل دادگستری استان فارس از رهایی یک محکوم از اجرای حکم قصاص با تلاش و پیگیری اعضای شعبه بخش کربال شورای حل اختلاف شهرستان خرامه و در راستای پویش به حرمت حضرت زهرا (س) می‌بخشم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی با بیان اینکه تلاش اعضای شورای حل اختلاف و متنفذین برای اخذ رضایت و سازش در این پرونده ۴ سال به طول انجامید، گفت: این زندانی پس از اعلام رضایت و گذشت اولیای دم از حق شخصی خود، از زندان آزاد شد.

رئیس شورای قضایی استان فارس با تقدیر از اولیای دم این پرونده گفت: عفو و بخشش نیازمند عزم راسخ و تلاش و پشتکار در جهت غلبه بر خشم است و کسی که بتواند چنین خصوصیت عظیمی را در خود رشد دهد بی تردید از جایگاه والای معنوی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه تلاش اعضای شورا‌های حل اختلاف در راستای جلب اعتماد اولیای دم و به بار نشستن مصالحه و عفو محکوم به قصاص کمتر از گذشت اولیای دم نیست گفت: آنچه همکاران ما را در تلاش برای مصالحه پرونده‌ها یاری می‌دهد ثواب معنوی و باقیات صالحاتی است که با نجات یک فرد نصیبشان خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان فارس افزود: بی تردید بخشش و گذشت احساس رضایت و خوشبختی بیشتری را به انسان می‌دهد، همانگونه که خداوند متعال در آیه ۱۷۸ سوره بقره عفو و گذشت به ویژه در حال قدرت بر انتقام و مجازات را می‌ستاید و بر کسانی که در حال قدرت و توان از حق خویش می‌گذرند و با بزرگواری چشم برمجازات می‌بندند؛ آفرین می‌فرستد و این اقدام کریمانه را امر به عنوان معروف و هنجاری پسندیده و نیکو مورد تشویق قرار می‌دهد.

وی در پایان با تأکید بر اینکه همه اجزاء شورای‌های حل اختلاف استان در راستای عمل به پویش به "حرمت حضرت زهرا (س) می‌بخشم " تلاش مجدانه‌ای را به کار بسته اند گفت: در ادامه این پویش معنوی تلاش بیشتر همکاران بر پرونده‌های مهم از جمله اخذ رضایت از اولیای دم در پرونده‌های قصاص نفس و اختلافات طایفه‌ای متمرکز است.

انتهای پیام/خ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1615949

مهمترین اخبار ایران و جهان: